וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביס קוסטלו ביטל הופעותיו בישראל מסיבות פוליטיות

עינב שיף ופנחס וולף

18.5.2010 / 12:50

הזמר פרסם הודעה באתרו הרשמי, בה כתב כי "צירוף שמך להופעה יכול להתפרש כאקט פוליטי מהדהד יותר מכל שיר". הפקת המופע לקוסטלו: "אתה מאפשר ניצחון באמצעות טרור תרבותי"

מכה לשוק ייבוא ההופעות הבינלאומי בישראל: אלביס קוסטלו הודיע כי שתי הופעותיו בישראל , שהיו אמורות להתקיים ב-30 ביוני וב-1 ביולי, מבוטלות מסיבות פוליטיות.

"לאחר חשיבה עמוקה, החלטתי לבטל את שני התאריכים בישראל", כתב קוסטלו באתר הרשמי שלו. "יש לקוות שמוזיקה היא יותר מרעש שמעביר את הזמן, בין אם מתוך כוונה לשמח או מתוך עצב. ישנם מקרים שבעקבותיהם צירוף שמך למופע יכול להתפרש כאקט פוליטי שמהדהד יותר מכל שיר שאולי יושר וייראה כאילו לא נלקח בחשבון סבלם של החפים מפשע".

"אני חייב להאמין שהקהל שהיה מגיע להופעות מחזיק בדעות שונות לגבי מדיניות ממשלתו בנוגע להתנחלויות", הוסיף קוסטלו, "ומצטער על המצבים הכוללים הפחדה והשפלה, או דברים גרועים הרבה יותר, המשפיעים על האוכלוסיה הפלסטינית בשם הביטחון הלאומי. אני גם בהחלט מודע לרגישות של הנושא הזה בעידן של מעשים נוראים של אלימות הנעשים בשם החופש. חלק מהאנשים יאמרו שהצעד הזה נעשה ללא ידע וללא ניסיון אישי, אך אם אותם נושאים מורכבים מדי בשביל להעלות אותם במופע, אז גם בלתי אפשרי פשוט להתעלם מהם. אני מתנצל על האכזבה שנגרמה למחזיקי הכרטיסים".

"אני לא לוקח את ההחלטה בקלות או תחת לחץ של גוף כלשהו", הדגיש קוסטלו. "אני לא מרגיש שאני מחזיק באיזושהי אמת נצחית. לפעמים שתיקה במוזיקה טובה יותר מאשר להוסיף למצב הקיים. אני לא מאמין שאקבל עוד הזמנות להופיע בישראל, ועל כך קיימת אצלי חרטה, אבל אני מדמיין זמן טוב יותר בו לא הייתי כותב את ההודעה הזו. בתקווה לשלום והבנה, אלביס קוסטלו".

ביטולו של קוסטלו הוא הביטול הרציני הראשון בעונת ההופעות הקרובה שנעשה על רקע פוליטי באופן מפורש. קדם לו הביטול של גיל סקוט הרון, שמנהלו הכחיש כי הביטול נעשה על רקע פוליטי נטו.

גם שרת התרבות והספורט לימור לבנת ייחסה משמעות חמורה לביטול התייחסה לנושא: "אומן שמחרים את קהל המעריצים שלו בישראל אינו ראוי להופיע בפניהם", אמרה לבנת.

*עדכון ראשון: 07:24

"המכתב התקבל בתדהמה, מצפים לעזרה מרשויות המדינה"

"מכתבו של אלביס קוסטלו התקבל בתדהמה במשרדי החברה", נמסר מחברת ההפקה של המופע בישראל, Alive Productions (בבעלותם של אילן אלקיים ויוני פיינגולד, המפיקים מופעי חו"ל רבים בישראל, ביניהם ליידי גאגא בשנה שעברה ומארק לאנגן, שיופיע השבוע בישראל). "במהלך השבועות האחרונים התראיין האמן לכלי תקשורת רבים בישראל וניהל קשר רציף עם משרדי ההפקה ללא רמיזה אפילו הקלה ביותר על החלטתו הפתאומית והמפתיעה. מיד עם קבלת המכתב ששלח קוסטלו ושהתפרסם לאחר מכן באתר הרשמי של האמן, נשלח לקוסטלו מכתב תגובה תוך הקפדה ודאגה לאפקט החלטתו הן במישור הלאומי והן באכזבה שתיגרם לאלפי רוכשי הכרטיסים ולחובבי התרבות בישראל".

"לדאבוננו האמן החליט את אשר החליט והסיבות על התפנית הפתאומית קשורות עימו", המשיכו לומר ב-Alive. "לרוכשי הכרטיסים מובטח החזר מלא במשרד הכרטיסים הדרן החל מה-1 ביוני. חברת Alive Productions תמשיך לפעול ביתר שאת על מנת לארח בישראל אמנים מהשורה הראשונה בעולם. חברת Alive Productions מצפה להתגייסות הגורמים הרלוונטים ברשויות המדינה על מנת להתמודד בצורה מקצועית ולמנוע את התרחבות התופעה".

כמו כן, בחברה הדגישו כי הופעתה של דיאנה קראל, אשתו של קוסטלו, תתקיים כמתוכנן ב-4 באוגוסט באמפיפארק ברעננה. זאת, לאחר אישור שהתקבל מהנהלתה של של הזמרת.

"אולי אמנים לא צריכים להופיע בארצות הברית?"

הפקת המופע אף פנתה במכתב חריף לקוסטלו לאחר שהאחרון הודיע על הביטול. וואלה! תרבות מביאה לכם את המכתב במלואו, בתרגום חופשי כפי שנשלח ממשרדי Alive Productions ועם קיצורים הכרחיים בלבד.

מר קוסטלו הנכבד,

"נדהמנו לקבל את המייל שלך שמודיע לנו שהחלטת לבטל את הופעותיך בישראל. אנחנו כותבים לך מייל זה בתקווה כי תשקול מחדש את החלטתך הפתאומית והקיצונית.

בחודש פברואר כשאישרת את הופעותיך בישראל בוודאי היית מודע למצב במזרח התיכון ולקונפליקט הארוך בין שני האומות עם רצונות וחלומות שונים. אתה בוודאי מכיר את ההיסטוריה והמציאות העולמית שאנחנו מתעמתים עמה בישראל.

אמן בסדר הגודל שלך, עם אחד הרפרטוארים האיכותיים והעשירים בעולם, היה חייב לדעת שבאישור הופעה בישראל, שאלפי חובבי מוזיקה ירכשו כרטיס בהתלהבות ויחלמו על הרגע שהם יפגשו אמן ענק כמוך יהיה רגע של אופטימיות והשראה.

המצב בישראל יכול להתפרש מזוויות רבות, עם נקודות מבט שונות באשר להיכן הצדק שוכן. אם תחליט לבוא, תפגוש אנשים שוחרי שלום, נלהבים כלפי הגורל שלהם כמו כל אדם אחר על הפלנטה. אלפי אנשים רגילים, אותו הסוג של אנשים שבפניהם אתה מופיע בארצות הברית ובאירופה, אשר ציפו להופעותיך בישראל.

אולי שם,קל יותר לטמון את הראש בחול ושוב להשתמש בדעות קדומות כתירוץ לאפליה תרבותית של אוכלוסיה גדולה ושוחרת תרבות. אם הופעה במדינה מסוימת משמעותה שאתה מסכים עם מדיניותה של ממשלתה הנבחרת, אז אולי אמנים לא צריכים להופיע בארצות הברית אם הם מתנגדים למלחמה באפגניסטן, וגם לא בבריטניה אם הם מתנגדים למדיניות בצפון אירלנד. מוזיקה צריכה להיות קול השלום והאחווה והיא צריכה להיכבות רק בגלל שרעשי הרקע רועשים מדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הצהרה פוליטית חזקה מאד"

"אנחנו בעסקי המוזיקה ולא בעסקי התעמולה הפוליטית", ממשיך המכתב. "כמו שאתה יודע, המופעים שארגנו עבורך אינם נושאים אופי פוליטי. לא נתבקשת לעמוד מתחת שלט כלשהו או שהוגבלת בשום דרך לדברים שאתה בוחר לומר או לא לומר. לא נתבקשת להפנות מבט ואתה חופשי להזדהות עם כל סבל שאתה נתקבל בו. זה בלתי אפשרי להבין כיצד השתתפותך בהופעה, שהיא לגמרי א-פוליטית, יכולה להתפרש כאקט פוליטי. עם זאת, לא יכול להיות ספק שביטול המופע מסיבות פוליטיות וסירוב להופיע בישראל, יכול להתפרש כהצהרה פוליטית חזקה מאד.

"החלטתך רק תדחוף אנשים להיות נפרדים עוד יותר ותאפשר לאותם מבצעי טעויות לנצח באמצעות טרור תרבותי. אתה, בשם האמנות והמוזיקה, צריך להיות הראשון לעמוד, להשפיע, להעלות תקווה ולהוביל את העולם בכלל ואת ישראל ושכנותיה בפרט לעולם טוב יותר. אנחנו מפצירים בך לשקול מחדש את עמדתך לפני שהחלטתך נעשית פומבית.

בתקווה לשינוי דעתך...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully