וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמנים לא מאפשרים למדינת ישראל לנצל אותם"

עינב שיף

19.5.2010 / 15:10

התקשורת העולמית מדווחת בהרחבה על ביטול המופע של אלביס קוסטלו בישראל, לקול שמחתם של ארגונים פרו-פלסטיניים

ביטול ההופעה של אלביס קוסטלו בישראל מסיבות פוליטיות מעורר הד גם ברחבי העולם, כשעיתונים מרכזיים כמו הגרדיאן, הניו יורק טיימס וה-NME מדווחים על הנושא ומדגישים את ההיבטים הפוליטיים של הביטול.

הדיווח החריף ביותר היה של הגרדיאן האנגלי, שציטט בהרחבה את דבריו של קוסטלו מאתרו הרשמי וגיבה אותם בדברי תמיכה של ארגונים תומכי חרם תרבותי, כמו "הקמפיין למען סולידריות פלסטינית". "אנחנו רואים יותר ויותר אמנים שנוקטים עמדה", אמרה שרה קולבורן, מראשי הארגון. "הם לא מאפשרים לעצמם להיות מנוצלים על ידי מדינת ישראל שמנסה לנרמל את מדיניות הכיבוש והאפרטהייד נגד הפלסטינים. אמנים בעלי עקרונות הבינו שזה לא מקובל להופיע תחת שלטון האפרטהייד של דרום אפריקה".

"זה לא חרם על העם היהודי או על העם הישראלי", הדגיש מוסטפה ברגותי, חבר פרלמנט עצמאי ברשות הפלסטינית. "יותר ויותר אנשים משוכנעים שצריך לעשות משהו ודרכים שקטות ולא אלימות לעשות זאת היא החרם והסנקציות". הגרדיאן חותם בציטוט דבריה של השרה לבנת, אולם מציין כי מדינת ישראל בעצמה לא אפשרה את כניסתו של נעם חומסקי לשטחה, בשל דעותיו - לטענת העיתון.

האינדיפנדנט הבריטי ציין כי קוסטלו הוא האמן הגדול ביותר שמבטל הופעה בישראל בשל נסיבות פוליטיות וכלי תקשורת נוספים הזכירו את ביטולו של קרלוס סנטנה, שלטענם לא הופיע בישראל בשל נסיבות דומות אם כי הדברים לא נאמרו באופן רשמי. גם ביטול המופע של גיל סקוט הרון מוזכר לצד מעשיו של קוסטלו. בצד האמנים הגדולים שהופיעו למרות הלחצים עליהם, מצוינים לאונרד כהן ופול מקרטני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully