וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התקלות, מטאליקה הרימה את האצטדיון

עינב שיף

22.5.2010 / 22:45

סדרה של תקלות במערכת ההגברה העיבה על הופעתה של אחת מלהקות המטאל הגדולות בעולם, אך בסופו של דבר 28 אלף המעריצים שהגיעו לאצטדיון רמת גן קיבלו את מבוקשם

טל אנגלנדר

(צלם: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

לאחר למעלה מעשור שלא ביקרה בישראל ובאיחור של חצי שעה מהמועד המתוכנן, עלתה הערב (שבת) להקת מטאליקה לבמה באצטדיון רמת גן. בתום הופעות החימום של להקת אורפנדלנד הישראלית ולהקת High on Fire האמריקאית, נפתח המופע של מטאליקה בהקרנה של סצנת הסיום של הסרט "הטוב, הרע והמכוער" על גבי מסכי הווידיאו באצטדיון. אז עלו חברי ההרכב לבמה ומיד החלו לנגן את שירם "Creeping Death".

מיד לאחר מכן, פנה הסולן ג'יימס הטפילד לקהל ושאל: "מטאליקה אתכם, אתם איתנו?". את התשובה החיובית הוא שמע מפיהם של כ-28 אלף המעריצים (כפי שנמסר מהפקת המופע) שהגיעו לאצטדיון וענו כאיש אחד, ולקול שאגותיהם, עברה הלהקה לנגן את "For Whom the Bells Toll".

בהמשך, הגיע "Ride the Lightning", שבסיומו פנה הטפילד שוב אל הקהל ואמר: "טוב לראות אתכם. התגעגעתם אלינו? טוב להיות נאהב. אנחנו שמחים שבאתם הערב כדי לראות את הגוספל על פי ההבי מטאל. מקווה שאתם אוהבים את החומר הישן". וזה, כמובן, בדיוק מה שקהל האלפים רצה לשמוע.

מטאליקה בהופעה באצטדיון רמת גן מאי 2010. נמרוד סונדרס
"מטאליקה אתכם, אתם איתנו?". הטפילד/נמרוד סונדרס

אלא שאז החלה שרשרת מביכה של תקלות. בזמן שהלהקה ניגנה את "Harvester of Sorrow" נפל הסאונד והלהקה המשיכה לנגן לקריאות בוז של הקהל. כעבור דקה או שתיים, הסאונד חזר אך מיד נפל שוב. בשלב זה ירדה הלהקה מהבמה וכעבור זמן קצר חזר אליה הטפילד, הודיע שהתקלות בטיפול, נטל גיטרה אקוסטית וניגן את הבלדה "Fade To Black".

לאחר מכן, שבו גם יתר חברי הלהקה אל הבמה, אך בעיות הסאונד לא תמו. לאחר מספר דקות הוא שוב נפל ושוב החלו קריאות בוז של הקהל ואז שוב, כעבור זמן קצר, הסאונד חזר. המוטיב הזה נמשך כאשר הלהקה עברה לבצע שלושה שירים מאלבומה האחרון, "Death Magnetic", כאשר הסאונד נופל וחוזר לפרקים. בשלב מסוים אף קרא הטפילד לקהל: "תל אביב, בואו נמשיך!".

"אני יודע שיש לנו בעיות, אבל מטאליקה ממשיכה. אני שונא את זה בדיוק כמוכם, אבל מטאליקה לא מוותרת", אמר הסולן בניסיון להלהיב מחדש את הקהל. "אני יודע שמטאליקה לא היתה כאן הרבה זמן אבל אני מקווה ששום דבר לא השתנה ושאתם באיזור אוהבים את זה כבד. מטאליקה נותנת לכם כבד!". ומשם עברה הלהקה לבצע את "Sad But True".

בתגובה לתקלות, אמרה רונית ארבל, דוברת ההפקה, לוואלה! תרבות כי "המיקסר של הלהקה נפל. מדובר בתקלה של הפקת מטאליקה, לא של ההפקה המקומית".

מטאליקה בהופעה באצטדיון רמת גן מאי 2010. נמרוד סונדרס
הטפילד: "אני שונא את זה בדיוק כמוכם". הבסיסט רוברט טרוחיו/נמרוד סונדרס

בהמשך חזרה הלהקה לאלבומם האחרון וניגנה את "Broken Beat and Scared", כשלפני כן פנה הטפילד שוב אל הקהל וביקש מהם לעזור: "בשביל השיר הזה, אנחנו צריכים אתכם, משפחת מטאליקה". אז עברה הלהקה לבצע את אחד הלהיטים הגדולים ביותר שלה, "One", כשלפני השיר נורו זיקוקים ואש יצאה מקדמת הבמה ושברקע הושמעו קולות מלחמה ופיצוצים.

משם, עברו הטפילד ושות' ישירות ל-"Master of Puppets". לאחר מכן החל קטע הסולו של הגיטריסט קירק האמט שהוביל ישר אל תוך "Nothing Else Matters" שלווה בשירה אדירה של הקהל. השיר הבא: "Enter Sandman", שלאחריו ירדו מטאליקה מהבמה לפני הדרן, אך לא לפני שהטפילד פנה שוב אל הקהל ואמר: "אתם גורמים למטאליקה להרגיש טוב".

מטאליקה בהופעה באצטדיון רמת גן מאי 2010. נמרוד סונדרס
"תל אביב, אתם מדהימים!". האמיט/נמרוד סונדרס

כעבור כמה דקות שבו חברי הלהקה לבמה ושוב פנה הטפילד לקהל: "אני מקווה שאף אחד לא עזב". השיר הראשון הוא כרגיל קאבר, הפעם לשיר של קווין, "Stone Cold Crazy".

לאחר מכן, עברה הלהקה לבצע את "Whiplash". בסיום השיר, החל הטפילד לרדת מהבמה אך מיד שב. הקהל החל לשאוג "רוצים עוד" והטפילד ביקש להדליק את כל האורות באצטדיון ואז הוביל את הלהקה ל-"Seek and Destroy", אחד ההמנונים הגדולים של מטאליקה.

בסיום השיר פנה הטפילד בפעם האחרונה אל הקהל ואמר: "מטאליקה אוהבת אתכם". אז עברה הלהקה לזרוק מפרטים ומקלות תופים אל המעריצים. האמט קרא אליהם: "תל אביב, אתם מדהימים!" ואילו המתופף לארס אולריך תהה בקול: "רק אני חושב שאנחנו צריכים לבוא שוב אחרי קצת פחות מ-11 שנים? אנחנו אוהבים אתכם ומבטיחים שנראה אתכם בעתיד".

מטאליקה בהופעה באצטדיון רמת גן מאי 2010. נמרוד סונדרס
אולריך: "רק אני חושב שאנחנו צריכים לבוא שוב אחרי קצת פחות מ-11 שנים?". מטאליקה בהופעה/נמרוד סונדרס

מטאליקה נחתה בישראל הבוקר בשעה 06:00. חברי הלהקה, מלווים בבני משפחותיהם, נלקחו ישירות מנמל התעופה בן גוריון למלון בתל אביב בו שהו עד למועד קיום ההופעה. מבחינת המעריצים הישראלים, כבר הבוקר צבאו מאות מהם על שערי אצטדיון רמת גן עם מרצ'נדייז של ההרכב, לקראת פתיחת השערים בשעה 17:30. אנשים במקום סיפרו על מוזיקה של הלהקה הבוקעת מרמקולים וטלפונים סלולריים וכן על מעריצים שהגיעו עם הנץ החמה כדי להתקרב עד כמה שניתן לבמה.

*עדכון ראשון - 20:56

  • עוד באותו נושא:
  • מטאליקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully