וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקלות קורות"

עינב שיף

23.5.2010 / 12:44

גדי אורון, המפיק בפועל של ההופעה של מטאליקה בישראל, מסביר את תקלת הסאונד אמש: "מדובר במערכת של הלהקה שכשלה. האופציה היתה או לשלוח את הקהל הביתה, או לטפל בתקלה ולתת מופע רוק מעולה"

בבוקר שאחרי ההופעה של מטאליקה, בעוד הקהל מנסה לשחזר שילוב של מופע רוקנרול מעולה עם תקלות הסאונד, מפיק המופע בפועל גדי אורון לא מבין על מה המהומה. "קרה דבר מאד פשוט שקורה לא אחת", הוא אמר לוואלה! תרבות בתגובה ראשונה לאירועי אמש. "למטאליקה יש מערכת שליטה והפעלה שמיוצרת במיוחד עבורם. התנאי שלהם לקיום מופעי חימום הוא שהציוד יהיה נפרד. כך, במופע של אורפנד לנד ושל להקת High on Fire הכל דפק כמו שצריך עם ציוד של חברה מקומית", ממשיך אורון. "כשעברנו לחלק של מטאליקה, הציוד שלהם בבאלנס עבד בסדר, אבל המערכת הזו כשלה.

"מיד באו אלינו אנשי הלהקה ואמרו שישנה תקלה והם מטפלים בזה, עבדנו בהרמוניה מלאה", מסביר אורון. "זאת מערכת, שלמזלו של הקהל ולמזלנו, הצוות שמטפל בה הוא צוות מהטובים והמנוסים בעולם. המערכת הזו כשלה שלוש פעמים, בין דקה לדקה וחצי והם הצליחו לתקן את הכשל שהיה במערכת ולהעביר מופע מדהים".

מטאליקה בהופעה באצטדיון רמת גן מאי 2010. נמרוד סונדרס
"הקהל רק נהנה משינוי מיקום הבמה". קהל בהופעה של מטאליקה אמש/נמרוד סונדרס

"מטאליקה תכננה לבצע שעתיים בדיוק וביצעה שעתיים ועשרה", ממשיך אורון. "במשך השעתיים להערכתי, אם אני מחבר את כל נפילות הסאונד שהיו, היו בערך ארבע וחצי דקות של נפילת סאונד. במשך שעתיים וחמש דקות היה מופע מדהים. לוקחים את 4.5 דקות הנפילה של הסאונד והופכים אותה לשעתיים וחמישה ואת השעתיים וחמישה הופכים ל-4.5 דקות. הכותרות בתקשורת מלהיבות את הציבור שדפקו אותו, אבל לא דפקו אותו, כי יש תקלות בכל מחשב – גם בשלי ושל כל אחד".

אבל אתה מבין את אכזבת הקהל.

"תראה, במקרים כאלו יש שתי ברירות: להפסיק מופע ולשלוח את כולם הביתה, מה שהיה מאכזב את כולם. הברירה השנייה היא לטפל ולתת מופע רוק מעולה. אני 36 שנים במקצוע וראיתי דברים הרבה יותר קשים. צר לי שזה יהיה הזיכרון של חלק מהאנשים. כשאני הסתכלתי על הקהל ראיתי אותו מתלהב, רוקד ושמח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אני חושב שיש לזה חלק בקארמה סביב המופע: מאבק המחירים, שינוי הבמה ולבסוף תקלת הסאונד.

"הקהל הוסת מהרגע הראשון שהוכרז את מטאליקה בישראל. בקשר לבמה – צריך להבין שאם היינו משאירים את הבמה בפוזיציה המקורית, הנאתו של הקהל באזורים מסוימים, שהיו יושבים במקום ריק, היתה נפגעת לחלוטין. המעשה הזה, שהיה אמיץ מאד מצד ההפקה, היה אחד החכמים שעשיתי בשנים האחרונות. זה עלה לנו הרבה כסף, אבל עשינו את זה והקהל רק נהנה מזה".

אתה בוודאי מודע לכך שיקומו אנשים וידרשו תשובות

"אנחנו נשמח לתת תשובות כמו שבתחילת הדרך, כאשר היתה תלונה של הקהל על גובה המחיר, ישבנו איתם והגענו להסכמות. אנחנו לא מתעלמים מקהל, להיפך – אנחנו קשובים כל הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully