וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מה קרה בסוף של "אבודים"?

עינב שיף

24.5.2010 / 9:39

אחת הסדרות המסובכות אך הפופולריות בהיסטוריה הגיעה לסיומה לאחר שש עונות של פלאשבקים, יקומים מקבילים ועולמות הזויים. אז מה קרה בפרק האחרון, כל הפרטים - והספויילרים - בפנים

"אבודים" הגיעה הבוקר (שני, שעון ישראל) לסיומה לאחר שש עונות, באחד ממשדרי הטלוויזיה המתוקשרים והמדוברים של השנים האחרונות. הפרק, שכונה בפשטות "The End", ניסה לסכם את פועלם של ניצולי טיסה Oceanic Flight 815 ולהסביר, במשורה לטענת לא מעט מצופי הפרק שהגיבו לו בזמן אמת, מה בעצם קרה על האי.

הגיבור המרכזי של הסדרה, ג'ק (בגילומו של מת'יו פוקס), לקח על עצמו את תפקיד "מגן האי" מידיו של ג'ייקוב. כמגן האי, הוא מגיע לקרב אחרון מול "מפלצת העשן", שלמעשה אוחזת בגופתו של לוק וכל רצונה הוא למעשה להשמיד את האי.

כאן התרחש פלאשבק לימי לוס אנג'לס העליזים, בהם ג'ק, מנתח במקצועו, עומד להשיב את התחושה לרגליו של לוק. שם, מתרחשת חזרה לקרב המכריע בין השניים, אולם מי שלבסוף הורגת את המפלצת היא קייט, אהובתו של ג'ק על האי.

אז, במפגש בין ג'ק לקייט, האחרונה לוקחת אותו למקום שינסה להסביר לו היכן למעשה הם נמצאים ומדוע. השניים מגיעים לכנסייה שטופת אור לבן, בה ג'ק פוגש את אביו, שאת גופתו נשא בטיסה המרוסקת. ג'ק מנסה להבין כיצד הוא רואה את אביו המת לכאורה. "איך אתה כאן?", שואל ג'ק את אביו. "איך אתה כאן?", משיב לו אביו בהדגשה על המילה "אתה". "גם אני מתתי", משיב לו ג'ק בבכי. "זה בסדר בן", משיב לו אביו, שמבטיח לו שכל מה שעבר היה אמיתי. "אז כולם מתים?" שואל ג'ק. "כולם מתים מתישהו", משיב אביו.

פרשנויות

רוב המבקרים בארצות הברית, שהתייחסו באופן מיידי לפרק כראוי למשדר מתוקשר ומדובר, הסכימו שהפרק היה מספק מהצפוי, אם כי הקצוות הפתוחים שנשארו בסדרה הולמים את התסריט המסובך להפליא שלה. בנוסף, יוצרי הסדרה אמרו כי גרסת הדי.וי.די והבלו-ריי שתצא לעונה השישית תכלול סצנות שלא שודרו ויספקו הסברים נוספים על מעללי החבורה באי. "הפרק ימשוך בוודאי תגובות לעגניות", כתב מבקר ה-USA Today, "אבל לא כאן. בואו נחגוג עבודת טלוויזיה עשויה היטב".

ביקורות נוספות הישוו את סוף הסדרה לסרט "החוש השישי" בכיכובם של ברוס וויליס והיילי ג'ואל אוסמונט בבימויו של מ.נייט שאמאלאן, המכיל סוף דומה למדי.

רשת הטוויטר געשה עם סיום הפרק בעשרות ציוצים מאוכזבים/מאושרים על איכות הסיום. מספר תגיות שונות של "אבודים" הפכו מיד לנושאים הפופולריים ביותר ברשת, כשלצד הציוצים אודות הפרק, הופנו תלונות רבות לכמות הפרסומות הרבות שהובילו את המשדר, שהועבר במקביל ובאופן נדיר ברשת HOT בסמוך לשידור בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully