וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "5 שעות מפריז" לא יוקרן בשל המשט לעזה

5.6.2010 / 23:44

רשת בתי הקולנוע Utopia ביטלה את הקרנתו המתוכננת של הסרט הישראלי במדינה והחליטה להחליפו ב"רייצ'ל", סרט תיעודי אודות מותה של פעילת השלום רייצ'ל קורי בידי צה"ל

תגובת הנגד הבינלאומית לפרשת המשט מתחילה לתת את אותותיה גם בזירה התרבותית: היום (שבת) דיווחו כלי התקשורת בצרפת כי כמה בתי קולנוע במדינה החליטו לבטל את הקרנת "חמש שעות בפריז", סרטו של הישראלי ליאון פודורובסקי בכיכובם של דרור קרן והלנה ירלובה, שנפצעה בתאונת דרכים מעט לפני הפצתו המסחרית בישראל בנובמבר 2009.

הסרט, שזכה בפרס הראשי בתחרות הישראלית בפסטיבל חיפה, הוא דרמה רומנטית החפה מכל אזכור פוליטי או אקטואלי, ובכל זאת החליטו כמה מנהלי בתי קולנוע בצרפת להחרים אותו במחאה על הטיפול של ממשלת ישראל במשט לעזה.

"ההתנהגות האלימה של ישראל היא סקנדל שמחייב את המחאה שלנו. אנחנו מקווים שהצעד יגרום לאנשים לחשוב", אמרה אן מארי-פוקון, אחת המנהלות של רשת בתי הקולנוע אוטופיה, שהחליטה לבטל את הקרנות הסרט באולמותיה בטולוז ובאביניון.

"אם עד יום ראשון תסיר ישראל את המצור מעל עזה, נסכים להקרין את הסרט בכל זאת", היא הוסיפה. בינתיים, הסרט שיחליף את מקומו של "חמש שעות מפריז" הוא "רייצ'ל", סרטה התיעודי של סימון ביטון על רייצ'ל קורי, פעילת השלום האמריקאית שנהרגה ברפיח.

פרנק סאלואן, אחד מנציגי חברת ממנטו, המפיצה את "חמש שעות בפריז", אמר כי הפצתו תתקיים כמתוכנן ב-23 ביוני, וכי נכון לכרגע מרבית האולמות שהתכוונו להקרינו אכן יעשו כך. "מדובר בסערה בכוס מים", הגיב סאלואן להחלטה להחרים את הסרט. "לא ייתכן שקולנוען ייאלץ לשלם מחיר על המדיניות של ממשלתו. האם אנחנו מחרימים את וודי אלן בגלל שעונש המוות נהוג בארצות הברית?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully