וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע הביתי של אורן ברזילי

עינב שיף

8.6.2010 / 7:22

המוזיקאי, ממייסדי מופע הארנבות של ד"ר קספר, מקיים בחודשים האחרונים הופעות בביתו הפרטי, עם חומרים שאסף בזמן מחלה קשה בה לקה. ברזילי: "במחלה איבדתי רגש לכל מה שראיתי ושמעתי"

אורן ברזילי כבר הופיע על במות ענק בקריירה שלו, בעיקר בהיותו חלק ממופע הארנבות של ד"ר קספר, אבל זה לא מפריע לו לקחת בחודשים האחרונים צעד אחורה ולהופיע במועדון הופעות חדש – הבית שלו.

ברזילי מופיע מדי שבוע בביתו שבתל אביב מול 20 אנשים מתחלפים, שם הוא מבצע שירים שכתב ושעתידים לצאת באלבום סולו שלו. וכל זה למה? בגלל מחלת השרירים הנדירה שתקפה אותו בקיץ 2008, שעוררה בו רצף מחשבות ושירים המציגים אותו באופן בו לא נראה עד כה. זאת, וגם בגלל שברזילי, כדרכו בקודש, מקפיד לרענן את הפורמטים בהם הוא יוצר, בין אם בכתיבה והלחנה ובין אם בהופעות חיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמן הבית. ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בקיץ הזה השתנו חיי", מספר ברזילי על המופע הייחודי. "אובחנתי כחולה בתסמונת גילאן ברה שבמהלך ארבעה ימים השאירה אותי משותק מכף רגל ועד ראש בלי שום יכולת להזיז כל חלק בגופי. צינור פלסטיק שהיה מחובר דרך אפי לתוך הקיבה היה הקשר היחיד שלי עם העולם החיצון. וכך התנהלתי במשך שבועיים וחצי בבית החולים. לאחר מכן שוחררתי לתקופת שיקום של ששה חודשים ובה למדתי לעמוד, ללכת, לדבר, לעצום עיניים, לאכול ולשתות מחדש".

השהות בבית החולים הביאה את אורן לנהל יומן, שהפך לשירים אותם כתב והלחין ברזילי והפיק מוזיקלית תמיר מוסקט מהבלקן ביט בוקס. "אחרי כמה ימים שאתה לא אוכל, הרעב הופך משני במחשבות, העבר חסר משמעות והעתיד לא רלוונטי",ממשיך ברזילי ומספר. "הדבר היחיד שעומד מולך זה ההווה בדמות דף לבן, נקי מציפיות, בעיקר ובהתחשב בעובדה שאתה לא הולך לשום מקום ואף אחד לא מצפה לך. לאט לאט איבדתי לכל רגש כלפי מה שראיתי ומה ששמעתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק ההווה קיים. ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש (שני), חשף ברזילי את המופע לראשונה בתקשורת ובקרוב ייצא לסיבוב הופעות בבתים פרטיים, שמציגים את ברזילי אולי בשלב השלם ביותר בקריירה שלו, כשהמחלה מאחוריו והיצירה מלפניו. בחודש אוגוסט הוא עתיד להשיק את האלבום החדש בהופעה חגיגית, אולם גם לאחריה, הוא ימשיך לשמר את הפורמט הביתי הייחודי שיצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully