וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה סירבה לשלם, Art TLV עובר להרצליה

אייל דץ

15.6.2010 / 17:57

עיריית ת"א החליטה לצמצם את התמיכה הכספית בביאנלה לאמנות שעתידה להתקיים ב-2011 ובתגובה החליטו מארגנותיה להעבירה להרצליה - להפתעת אנשיו של ראש העיר חולדאי

Art TLV, הביאנלה התל אביבית לאמנות, תתאחד בשנת 2011 עם הבינאלה לאמנות של הרצליה שתתקיים בפעם השלישית. לדברי רבקה סקר, אחת מיוזמות האירוע, ההחלטה לעבור להרצליה התקבלה לאחר שבעיריית תל אביב החליטו לצמצם את התמיכה הכספית באירוע כשמולם היתה זו דווקא עיריית הרצליה שהציעה לתמוך בו כלכלית בתמורה להעברתו לתחומה.

"בשנת 2009 עמד סך ההשתתפות של עיריית תל אביב באירוע על כ-17 אחוזים מסך כל התקציב של הביאנלה, קרי 460 אלף שקלים מתוך 3 מיליון שקלים", הסבירה סקר לוואלה! תרבות. לדבריה, "לביאנלה ב-2011 היו מוכנים בעיריית תל אביב לתת הרבה פחות. בעיריית הרצליה לעומת זאת הביעו נכונות לתמוך בביאנלה בסכומים גבוהים יותר ממה שהציעו בתל אביב". סקר הוסיפה ואמרה כי מעברו של האירוע אל מחוץ לעיר והתכנסותו בהרצליה, "תאפשר לעמותת Art TLV להתפנות לחלוטין למטרה לשמה נוסד המיזם - קידום וחשיפה של אמנות ישראלית בארץ ובעולם".

בעיריית תל אביב הופתעו לשמוע כי מארגני הביאנלה החליטו להעבירה להרצליה, בפרט נוכח העובדה שלטענת הם טרם החליטו אם לתמוך באירוע או לא. "Art TLV הוא פרויקט שהתקיים בעיר תל אביב-יפו בשנתיים האחרונות במתכונת שיזמה והובילה עמותה בראשות הגב' רבקה סקר", נמסר מהעירייה. "העירייה השתתפה במימון על פי יכולותיה, התואמים שיתופי פעולה דומים בתחום התרבות, ובמתכונת זו נוכל להמשיך עם הפרויקט. עם זאת, לאור פניית העמותה להעביר את רב הנטל התקציבי לעירייה, הנושא נבחן על ידינו, על מלוא משמעויותיו, לצורך קבלת החלטה בשבועות הקרובים. לא ידוע לנו על החלטת העמותה להעביר את הפעילות להרצליה או לכל רשות מקומית אחרת".

Art TLV נערך בפעם הראשונה בתל אביב בשנת 2008, כתערוכה מקדימה לביאנלה, שאמורה להיערך כל שנתיים. בשנת 2009 התקיימה למעשה הביאנלה הראשונה, אותה אצרו עדנה מושנזון ומעין שלף, והיא היתה לאירוע מרכזי בחגיגות ה-100 לתל אביב. יוזמות הביאנלה הן עירית זומר, רבקה סקר, שפרה שליט אינטרטור ויהודית שפירא חביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully