וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן בוחנים מחדש עונש הסקילה לאישה שנאפה

טליה שחר

11.7.2010 / 11:35

האם הקמפיין לביטול עונש הסקילה למוות של אישה באירן הצליח? ראש המועצה לזכויות אדם במדינה אמר כי מערכת המשפט במדינה בוחנת מחדש את גזר הדין האכזרי

ברשויות באירן בוחנים מחדש את עונש המוות בסקילה של אישה שהורשעה בניאוף, כך הודיע בסוף השבוע מוחמד ג'אבאד לאריג'ני, ראש המועצה לזכויות אדם במדינה. סאקינה מוחמדי אשטיאני הורשעה ב-2006 בניאוף ועומדת בפני הוצאה למוות. עורך דינה אמר ל-CNN כי היא הודתה באשמה לאחר שספגה 99 מלקות. מאוחר יותר היא חזרה בה והכחישה כי פעלה בניגוד לחוק.

לדברי לאריג'ני, מקורב למשטר בטהרן, גורמים משפטיים בוחנים שוב את גזר הדין וכי אחד מראשי מערכת המשפט סבור כי יש להשתמש בשיטת ענישה אחרת ולא בסקילה. "עונש סקילה קיים תחת החוק אך השופטים משתמשים בו לעיתים רחוקות", אמר לאריג'ני.

בימים האחרונים מנהלים ארגוני זכויות אדם בינלאומיים מסע לביטול גזר דינה של אשטיאני, אם לשניים בת 43. דבריו של לאריג'ני באים בניגוד להודעת שגרירות אירן בלונדון ביום חמישי, בה היא הכחישה את הדיווחים על הסקילה. "המשלחת מכחישה דיווחים שגויים שפורסמו בנידון. לפי המידע מגורמי המשפטים הרלוונטיים באירן, היא לא תוצא להורג בסקילה. יש לציין שסוג העונש הזה מיושם לעיתים נדירות באירן".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully