וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: תלמידים בבתי ספר לאמנות יוכרו כסטודנטים

אייל דץ

22.7.2010 / 10:53

הכנסת אישרה את הצעת החוק של ח”כ אלכס מילר, לפיה תלמידים בבתי ספר לאמנות יוכלו ליהנות מהזכויות ומההטבות להן זכאים אלה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) את הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) להכיר בתלמידי בתי הספר לאמנות כסטודנטים לכל דבר.

עד כה, תלמידים בבתי ספר לאמנות לא היו מוכרים כסטודנטים ולכן לא יכולים ליהנות מהזכויות ומההטבות להן זכאים אלה הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה. לפי החוק החדש, גם תלמידים בבתי הספר לקולנוע, לתיאטרון, לאמנות פלסטית וכו' ייכללו בחוק זכויות הסטודנט ויזכו להטבות הכלולות בו, כמו הקלות בגין שירות מילואים, הסדרת מועדי בחינה, חופש הביטוי וחופש ההתאגדות, מינוי נציב קבילות ועוד.

בנוסף, יהיו התלמידים בבתי ספר אלו זכאים ככל הסטודנטים לתעודה המעניקה הטבות כלכליות בפתיחת חשבון בנק, נסיעה בתחבורה ציבורית ועוד. יש להדגיש כי במסגרת ההצעה, לא יוכרו בתי הספר כמוסדות להשכלה גבוהה.

"לא קל להיות סטודנט בישראל". אמר ח"כ הורוביץ, אחד מהחתומים על הצעת החוק. "צריך לפרנס את עצמך, לשלם שכר לימוד שהולך ומתייקר, וגם לרוב לעשות מילואים במקביל. החוק החדש יסייע לחלק נוסף במגזר הסטודנטיאלי שעד כה הופלה לרעה, לקבל את הזכויות המגיעות לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully