וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכסוך הישראלי-פלסטיני חייב להסתיים"

עינב שיף

2.9.2010 / 19:16

הבמאי ג'וליאן שנאבל הציג בפסטיבל ונציה את סרטו החדש "Miral", שצולם בחלקו בישראל ועוסק בסיפורן של נשים פלסטיניות בצל הקמת המדינה. "אין סיבה שילדים ימשיכו למות"

פסטיבל ונציה ממשיך להציג לעולם כמה מהסרטים היותר מדוברים של הזמן האחרון וביומו השני של הפסטיבל, נוסף גם הקשר הישראלי: הסרט "מיראל" בבימויו של היהודי-אמריקאי ג'וליאן שנאבל, יוצג לראשונה בפסטיבל, במסגרת התחרות הרשמית שלו. הסרט צולם בחלקו בישראל ומככבת בו השחקנית הישראלית-ערבית היאם עבאס, הזכורה מ"עץ הלימון" ומ"הכלה הסורית".

במסיבת העיתונאים שקדמה להקרנה, סיפר שנאבל כי המניע לעשיית הסרט, העוסק בסיפורן של ארבע נשים פלסטיניות בירושלים בצל הקמת מדינת ישראל, הוא האחריות שהוא חש כלפי הנושא: "אני לא בהכרח עושה סרטים כבידור", אמר שנאבל. "אני מקווה שהם יבדרו, אבל כדי שאני אעשה סרט, אני צריך להרגיש אחריות לנושא וזה משהו שלמדתי על עצמי במהלך יצירת הסרט. העובדה שהסרט הזה הוא פוליטי, לא עושה אותי פוליטיקאי או איש של הצהרות, אבל אני לא יכול לראות סיבה איך אמן יכול להסב יותר נזק ממה שהפוליטיקאים עשו עד כה".

בנוסף, התייחס שנאבל לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ערב השיחות בארצות הברית: "אני חושב שהסכסוך חייב להסתיים מוקדם ככל האפשר", אמר שנאבל. "אין סיבה שילדים ימותו, מכל צד. ז'אן רנו אמר שהבעיה של העולם היא שלכל אחד יש את הסיבות שלו. אז לא משנה איזו סיבה יש להמשך הסכסוך - היא לא טובה מספיק".

"הרגשתי שזו האחריות שלי להתעמת עם הנושא הזה", הוסיף שנאבל, שזהו סרטו הרביעי. "אולי בגלל שביליתי את רוב חיי בלהתרחק מלבוא לישראל ומהאחריות שלי כאדם יהודי, הסרט נתן לי את ההזדמנות להגן על משהו שאמי (שהיתה נשיאת ארגון הדסה - ע.ש) ניסתה לבנות כל חייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully