וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי קלוד שברול הלך לעולמו

עינב שיף

12.9.2010 / 11:32

סוכנויות הידיעות בצרפת מדווחות כי אחד הבמאים החשובים של הקולנוע הצרפתי ומחלוצי הגל החדש מת בפריז בגיל 80

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

במאי הקולנוע קלוד שברול הלך הבוקר (ראשון) לעולמו, כך מדווחות סוכנויות הידיעות בצרפת. לפי הדיווח, שברול - מחשובי הבמאים בגל החדש הצרפתי, לצד אריק רוהמר, פרנסואה טריפו וז'אן-לוק גודאר - מת בפריז והוא בן 80. על פי דיווח הבי.בי.סי, סגן ראש עיריית פריז כריסטוף ג'רארד היה הראשון לבשר על מותו של שברול וספד למי שהיה, לדבריו, "במאי חשוב, שלא נענה לחוקים".

הקריירה הקולנועית הארוכה של שברול נמשכה כחמישים שנה וכללה למעלה מ-70 סרטים. בתחילת דרכו נמנה על אנשי כתב העת המשפיע Cahiers de Cinema וב-1957 פירסם ביחד עם רוהמר, שגם הלך לעולמו לפני מספר חודשים, מחקר מקיף על סרטיו של היצ'קוק, הבמאי הנערץ עליו.

סרטו הראשון, "סרז' היפה" (1958) זיכה אותו בפרס ז'אן ויגו ולמעשה בישר על הולדתו של הגל החדש בקולנוע הצרפתי. אחריו הוא יצר את "הדודנים" (בו שיחקה מי שעתידה היתה להיות אשתו, סטפני אודראן) ו- "A Double Tour" שביססו את מעמדו כאחד הבמאים המובילים באותה עת בצרפת. סרטים נוספים בגוף העבודה הרחב של שברול הם "הנשים הטובות", "פרח הרוע", "מדאם בובארי", "חצויה לשניים", "האישה הבוגדנית" ועוד.

בשנת 1995 זכה שברול להכרה על פועלו כשקיבל פרס רנה קלר למפעל חיים מטעם האקדמיה הצרפתית לקולנוע. סרטו האחרון היה "בלאמי", דרמת פשע בכיכובו של ג'רארד דפרדייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully