וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבול" הוא הזוכה הגדול בפסטיבל הסרטים בחיפה

אייל דץ

30.9.2010 / 15:18

סרטו של גיא נתיב, בכיכובם של רונית אלקבץ ומיכאל מושונוב, נבחר לסרט הטוב ביותר וזכה בפרס הצילום. פרסי המשחק הלכו למארק איווניר מ"שליחותו של הממונה" ואורנה פורת מ"התפרצות X"

"מבול", סרטו של גיא נתיב, הוא הזוכה הגדול בתחרות הקולנוע הישראלי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בחיפה שננעל היום (חמישי). הסרט, בכיכובים של רונית אלקבץ, יואב רוטמן, מיכאל מושונוב וצחי גראד, זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר ויקבל 100 אלף שקלים מקרן תרבות חיפה. בנוסף, זכה הסרט בפרס הצילום שהוענק לצלם פיליפ לבלט ובפרס לתרומה אמנותית בולטת שהוענק לשחקן הצעיר יואב רוטמן על תפקידו בסרט.

"זו הרגשה מדהימה", אמר הבמאי גיא נתיב לוואלה! תרבות עם קבלת הפרס. "אנחנו די בהלם - רק אתמול חזרנו מחו"ל עם העותק הסופי של הסרט". "מבול" מביא את סיפורה של משפחה שנאלצת להתמודד עם חזרתו הלא צפויה של הבן הבכור האוטיסט לאחר ששהה במוסד טיפולי במשך שנים. "זהו סרט מרגש שאיננו גולש לרגשנות, סרט מטפורי שעל אף השימוש הנוכח בסמליות תנכית מצליח ליצר עצב וחרדה, זעם ושמחה, שחוצים את גבול המטפורה ומייצרים מציאות נוגעת", נימק חבר השופטים, שבראשו ישב הבמאי אבי נשר, את החלטתו.

פרסים נוספים

"בין השמשות", סרטו של אלון זינגמן, נבחר לסרט הביכורים העלילתי הישראלי הטוב ביותר. "היו בינינו שסברו שהוא אמור לזכות בפרס הסרט העלילתי", כתבו השופטים בנימוקיהם. "הבמאי מנהל כאן אנסמבל שחקנים מצוין ושואב אותנו, מבלי להשתמש באמצעים קולנועיים מניפולטיביים, לתוככי מארג הסיפורים של הסרט". בנוסף, העניק חבר השופטים ציון לשבח לסרט "לנין באוקטובר" של יבגני רומן ולשחקנו הראשי אלכסנדר סנדרוביץ'.

"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" המשיך את רצף הפרסים שלו מאז פרסי אופיר של השבוע שעבר, כאשר מארק איווניר זכה בפרס השחקן הטוב ביותר. מכיוון שאיווניר נמצא בצילומים באלסקה קיבלה זוהר יעקובסון, הסוכנת שלו, את הפרס עבורו. פרס השחקנית הטובה ביותר הלך לאורנה פורת על תפקידה ב"התפרצות X".

בקטיגוריה התיעודית חלקו "התליין" של נטעלי בראון ואביגיל שפרבר ו"בגוף שלישי" של ארתור יעקובוב ושרון אטיאס את פרס הסרט הדוקומנטרי הישראלי הטוב ביותר. "מבצע נפתלי" של ורד ירוחם ואורן רייך זכה בציון לשבח.

אף פעם לא מאוחר

"אף פעם לא מאוחר מדי", סרטו של עידו פלוק (חצי הצמד אלפנט פארייד), זכה במענק גייר לסרט שתהליך עשייתו לא הסתיים. הסרט נמצא כעת בשלבי עריכה סופיים. גובה המענק הוא 25 אלף יורו, שוודאי יעזרו לפלוק שהחל לגייס את הכסף לסרט לפני כשנה באמצעות קבוצת פייסבוק שביקשה מכל גולש לתרום 100 שקלים להפקתו.

"אני חושב שהוכחנו כאן נקודה", אמר היום במאי הסרט, עדו פלוק. "הוכחנו שאפשר אחרת. שאפשר לעשות קולנוע מצוין בלי להיות תלוי בבעלי ממון. בלי להתקפל מול תכתיבים של הממסד. כל העבודה על הסרט הזה, שהופק בדם ובדמעות שלי ושל גל (גל גרינשפן, מפיק הסרט א.ד) הרגישה כמו מאבק של דוד בחבורה גדולה מאוד של אנשי גוליית. והנה, בכל זאת, היום זכינו בפרס שיאפשר לנו לגמור את הסרט בצורה הטובה ביותר. וזו רק ההתחלה. אנחנו נמשיך להילחם עבור הסרט, שהופק בהפקה קהילתית, על ידי קהל שהאמין בנו, והאמין בסיפור והאמין שיש מקום לסרט כזה בישראל".

ועוד פרסים

* פרס לדרמה הטלוויזיונית הטובה ביותר – "חמץ" של אלון לוי

* מענק הפצה של מרכז הסרט הישראלי בניו יורק - "ז'ה טם איי לאב יו טרמינל" של דני מנקין

* פרס פסטיבל Other Israel לסרט ישראלי תיעודי - "הטורבינה האנושית" של דני ורטה

* פרס עוגן הזהב לקולנוע ים תיכוני - "קוסמוס" של במאי ריאה ארדם (טורקיה)

* פרס הבמאים של מחר בחסות פדאורה, איגוד המבקרים של אירופה והים התיכון - "אדם עדין למדי" של הבמאי האנס פיטר מולנד (נורבגיה)

* פרס אלי גלפנד לסרט הקצר - "אני מוכן" של אסתר סיטון, "סרט אחד לשנינו" של איגור ברגובסקי וגנריאטה פטיק ברגובסקי ו"אישיהארה" של יואב בריל

* מענק קרן גשר לקולנוע רב תרבותי לסרט אנימציה קצר - "גוף שלישי" של לירון חדד ורותם אהרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully