וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף אמדורסקי - "איפה את היום"

5.10.2010 / 8:00

שנתיים אחרי "הרי את" המופתי וכשהוא נושק לגיל 40, חוזר אסף אמדורסקי עם סינגל ראשון מתוך אלבום חדש. "האלבום הקודם היה מבחן עבורי", הוא אומר. "עכשיו אני ממשיך את התנופה"

יח"צ - חד פעמי

מיליארדי גברים צפו במונדיאל, הריעו מול המסך וגם בכו מולו. רק על אחד, אסף אמדורסקי, כל החגיגה הזו לא עשתה רושם ואף הביאה אותו להחלטה חשובה: להקליט את אלבומו החדש לבד. "סלידתי מהמונדיאל וחוסר החיבה שלי אליו הביאו אותי להחלטה הזו", מספר אמדורסקי לוואלה! תרבות עם צאת הסינגל הראשון מהאלבום, "איפה את היום". "בזמן שכל מי שאני מכיר בילה את יוני-יולי בצפייה במשטחים ירוקים על גבי פלזמות, החלטתי שלא להשתעמם. אמרתי – אתם תשנו על האף ונתראה בסוף, ובאמת אחרי ש – תהרוג אותי אם אני זוכר מי ניצחה..."

ספרד.

"כן, אתה רואה? אחרי זה, כבר הייתי מוכן".

אחרי כמעט 20 שנים כאמן סולו, זו די הפעם הראשונה שאתה ממש עושה הכל לבדך.

"כן, זו די מתנת 20 שנים במקצוע, אחרי שהרבה זמן אני מנגן קצת על כל כלי, היה מאוד כיף לעשות הכל לבד לבד לבד לבד. האמת, זה גם לא היה כבד כמו שזה היה יכול להיות – הייתי לבד בין ארבע קירות והמוזיקה עשתה את הכל נעים וכיפי. אני חושב שהפתעתי את עצמי, כי יצא די נחמד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אסף אמדורסקי. רותם וחניש,
הפתיע את עצמו. אסף אמדורסקי/רותם וחניש

הסינגל החדש מגיע שנתיים אחרי צאת "הרי את" הנפלא, אלבומו החשוף ביותר של אמדורסקי. לדבריו, האלבום החדש עומד להיות "לא פחות אישי, אבל פחות מורסתי".

"גם באלבום הקודם היו רגעים רומנטיים מאוד, לא רק אווירה של 'בואו אני אבכה לכם על הכתף'", הוא אומר. "ההבדל הוא שהאלבום הקודם עבר כמה תהליכים של עבודה שגרמו לו לקבל גוון צבעוני מאוד. בסופו, גיליתי שאם אתה עובד על אלבום שלוש שנים הוא נשמע כמו אלבום אוסף ולא רציתי אוסף – אלא תיעוד של חודש, חודש וחצי בחיי".

"הרי את" התקבל בהתלהבות גם בביקורות וגם במכירות, שהגיעו לזהב. זה מלחיץ אותך לקראת אלבום חדש?

"נהפוך הוא, אני משתמש בזה בתור מנוע תנופה. הייתי בלחץ לפני האלבום הקודם, כי הוא היה מבחן אחרי הרבה זמן שלמעשה לא הייתי קיים כאמן-יוצר. באותם ימים לא ידעתי אם לא כבר היה מאוחר מדי בשבילי. היום, אני לוקח את היחס הנהדר שהוא קיבל ומשתמש בתנופה שלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין חשוף, פחות מורסתי. אסף אמדורסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"הרי את" אמדורסקי לא רק פעל למען עצמו אלא חזר לייצג את השילוב האיכותי שיש בישראל בין רוק, מוזיקה אלקטרונית וכתיבה אישית חושפנית, ממש כפי שעשה 10 שנים קודם לכן ב"מנועים שקטים". אלא שמאז, למרות ההצלחה המסחרית של "הרי את", נדמה שרמת הקשב ליצירות כמו של אמדורסקי, הולכת וקטנה. את אמדורסקי, המגמות לא מטרידות כלל: "אני באמת כבר לא כזה צעיר, אז יש לי זיכרון על איך זה להסתכל על אמנים אחרים שהסתכלתי עליהם בהערצה בעבר ולראות שהמצב לא כל כך שונה. אני יכול להגיד לך שכששלום חנוך היה יקיר התקשורת והבון טון האשכנזי, הוא לא הופיע בסדרי הגודל של אמנים מסוימים אחרים, כך שהכל בסדר, לא הרבה השתנה מאז. בכלל, מעט מאוד אמנים שאתה יכול להשוות אותי אליהם דאז מוכרים הרבה".

"שוק המוזיקה תמיד היה רעוע ופצוע", מוסיף אמדורסקי. "מעט מאוד אמנים טובים בכלל הגיעו למעמד של אלבום זהב, אז אני לוקח את מה שיש ובכיף. אני לא בונה על זה שזה יימשך לעד ואני יודע שגם אם זה ייגמר, זה לא ייגמר לעד. בסופו של דבר, צריך לזכור שכל הקיטונות שאספוג – מה שאני לא אקבל חזרה, הוא פועל יוצא של היצירה ושם שווה לי להשקיע. אני מנסה לעשות את המיטב עם זה".

אתה זוכר שבינואר הקרוב אתה בן 40? יש מחשבות על זה?

"המחשבות על הגיל הן מה שאפשרו לי להיות חופשי עם האלבום הזה, גם בדרך הכתיבה שלו וגם בעבודה עליו. בדיוק עכשיו אני מתחיל לביים קליפ לסינגל ואני לא מיומן בזה אבל מאוד נהנה מהתהליך. אני גם מלהק וכו' ובזמן הזה, אני מסתכל הרבה על ילדים שהם נראים לי הכי בגילי ואני קולט שאני בדיוק כפול מגילם. כל החבר'ה החמודים והחתיכים האלו, ממקומות כמו המילק, ריף ראף, פרוזדור – זה בדיוק כמו שאני הייתי לפני 20 שנה. אז כן, הגיל מעסיק אותי קצת ויש לי עניין איתו. מצד שני, יש כמה אנשים בני 20 שאני בקשר איתם ושאני יכול להגיד שאני חבר שלהם, והגיל לא עומד בינינו. אתה לא ממש נהיה חכם יותר עם השנים, אבל אם אתה מצליח לזכור משהו ממה שעשית בעבר, אז יש לך יתרונות".

*לצד הסינגל, אמדורסקי יעלה מופע יחיד חדש הכולל שירים חדשים וישנים וכן סיפורים ואנקדוטות שונות. המופע ייערך ב-19 בנובמבר, במסגרת פסטיבל הפסנתר.

(כתב: עינב שיף)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully