וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזה של איריס לעאל ואמנון דנקנר

עינב שיף

5.10.2010 / 15:58

תיאטרון הקאמרי יעלה את "אנשים כמונו", הצגה שכתבו השניים, אודות ארבעה חברים בעמדות בכירות במדינה, שיחסיהם מתערערים בעקבות האשמה של שניים מהם בשחיתות. נשמע מוכר?

לזה עולם התיאטרון לא ציפה: אמנון דנקנר ואיריס לעאל, שניים מגיבורי פרשת פרס ספיר מלפני כשנה וחצי (השניים היו מועמדים לפרס, שהוענק לאלון חילו ובוטל בטענה להליך לא תקין), כתבו מחזה במשותף שיעלה בתיאטרון הקאמרי. המחזה, "אנשים כמונו", יבויים לבמה על ידי עדנה מזי"א והוא צפוי לעלות בחודשים הקרובים.

מעבר לשיתוף הפעולה בין השניים, שהוא מפתיע לכשעצמו, כדאי לשים לב לעלילת המחזה, במרכזו ארבעה חברים בעמדות בכירות במדינה, שחברותם מתערערת בשל האשמה של שניים מהם בשחיתות. הסיפור עצמו, מזכיר מעט את שאירע בין אהוד אולמרט לדן מרגלית, שניים מחבריו הטובים ביותר של דנקנר, שיחסיהם הידרדרו לאחר שאולמרט נחשד בשחיתות ומרגלית הפך לאחד מתוקפיו הגדולים ביותר. לדברי מקורבים לשניים, המחזה עוסק ביחסים בין הון לשלטון ומפנה מבט גם ליוצרים, שעסקו לא אחת בנושא וגם לתקופה הנוכחית.

לעאל העדיפה שלא להגיב לדברים. "ברור שזה נכתב בהשראת המאורעות, אבל זה רחוק מלהיות שיקוף שלהם", אמר דנקנר. "מה שביקשנו לעשות זה בעצם באמתלה של סיטואציה משברית, שמעמידה במבחן קשרים ונאמנויות בחבורה ממעד חברתי מסוים, רצינו לבחון את זה איך זה מתבטא דווקא בעומקים ולא על פני השטח. היה מעניין לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully