וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עינב ג'קסון כהן - "ניתוח לב פתוח"

6.10.2010 / 7:12

יוצרת האינדי המבטיחה חוגגת סוף סוף סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה. בראיון, היא מספרת על תחושת האימה מהוצאת דיסק וגם על סימן ההיכר שלה - התספורת

יח"צ - חד פעמי

עינב ג'קסון כהן, מיוצרות האינדי המבטיחות של השנים האחרונות, לא בחלה בעבודות כדי לפרנס את החלום המוזיקלי שלה. ג'קסון כהן בת ה-28 ("אבל אתה יכול לכתוב פחות", היא אומרת בחיוך), היתה ברמנית ואפילו מכרה ספרים בשבוע הספר, אולם את פרנסתה בשנתיים האחרונות היא מוצאת בעיקר משיעורי פסנתר. שם, נחשפים התלמידים והוריהם, לסימן ההיכר הבולט של ג'קסון (מעבר למוזיקה טובה מאד) – התספורת שלה. "אחד הילדים אפילו אמר שבמשך כל השיעור הוא רצה להיכנס לשיער שלי", מספרת ג'קסון. "זה אחד הדברים הכי חמודים שאמרו לי".

עינב ג'קסון כהן. מאי צבן,
לשהות בתוך השיער. עינב ג'קסון כהן/מאי צבן

אבל מעבר לכך, ג'קסון מוציאה סוף סוף סינגל ראשון, "ניתוח לב פתוח" מתוך אלבום אולפן ראשון שייקרא "עץ נופל ביער" ומפיק אותו ניר אוורבוך, שעבד עם אפרת גוש ואמילי קרפל. אלא שלעומת התיאטרליות של גוש והקופצנות של קרפל, ג'קסון-כהן מגיעה מצוין באווירת הסתיו בואך החורף, אחרי לא מעט זמן של הופעות ואלבום דמו אחד, "Under Construction", שעבר מיד ליד ומאוזן לאוזן. "אחרי שהקלטתי את הדמו, שהוא אנטי-תזה לאלבום מבחינת העבודה עליו, הבנתי שזה לא כל כך נורא לתעד את מה שאני עושה באלבום", מספרת ג'קסון כהן. "הרבה זמן הרגשתי לא בשלה ושאני לא אוכל לעמוד מאחורי אלבום שלי. הרגשתי שאלבום זה צעד אימתני".

לאחר שהשתחררה מתחושת האימה, החל החיפוש הארוך אחר מפיק מוזיקלי שהסתיים בפגישה עם אוורבוך. "נפגשתי עם ניר בפסטיבל הפסנתר לפני שלוש שנים והיה לנו קליק, למחרת בבוקר ביקרתי אצלו באולפן ופשוט התאהבתי באולפן ובו והחלטנו שיוצאים לדרך", מספרת ג'קסון. "השירים עד אז היו מעובדים על פסנתר ונורא רצינו לשמר את זה וגם מצד שני להגשים את הפנטזיות המוזיקליות שלנו. זה היה תהליך מרתק ולא קצר, צעד אחרי צעד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האמת עינב, יש קהל לזה בארץ?

"אני ממש לא יכולה להתלונן. אני אומרת תודה על כל יום ובעיני זה לא מובן מאליו שיש הופעה כל חודש באוזןבר בתל אביב ויש קהל. אני מרגישה ברת-מזל".

*ג'קסון תופיע ב-23 באוקטובר במועדון עשן הזמן בבאר שבע ובפסטיבל הפסנתר בתל אביב בהופעה מיוחדת עם הצ'לנית מאיה בלזיצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully