וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמר הרגאיי גרגורי אייזקס הלך לעולמו

עינב שיף

25.10.2010 / 15:21

כוכב הרגאיי הג'מייקני מת בגיל 59 לאחר מאבק ממושך במחלת סרטן הריאות בה חלה. "הוא היה אמן ענק", ספד לו סולן מדנס, עמו הופיע אייזקס במספר הופעות

אבידה לעולם הרגאיי: גרגורי אייזקס, אמן בולט למדי בז'אנר, מת היום (שני) ממחלת סרטן הריאות בה לקה לפני כשנה, כך אישר מנהלו האישי. "גרגורי היה אהוב מאד על כולם", מסרה אשתו לינדה. "הוא עבד מאד קשה כדי לוודא שכולם יקבלו את המוזיקה שהם אוהבים ונהנו ממנה".

אייזקס, בן 59 במותו, החל את הקריירה בסוף שנות ה-60 אולם רק בסוף שנות ה-70 הצליח להגיע להכרה בינלאומית, בעיקר בבריטניה, עם שירים כמו "Border" ו-"Number One". אייזקס הוחתם בלייבל וירג'ין אולם אלבומיו שם לא נמכרו כמצופה והוא המשיך ללייבל אחר, Charisma Records אך רק בחברת התקליטים הבאה שלו, Island, הצליח לזכות בהכרה עם האלבום "Night Nurse" שיצא בשנת 1982.

לצד ההצלחה של האלבום, אייזקס הסתבך בהתמכרות לסמים ובעברות של אחזקת נשק. הסמים השפיעו קשות על קולו וגם הקריירה שלו דעכה ולא זכתה להגיע לשיא של "Night Nurse", ששיר הנושא מתוכו הפך ללהיט דווקא בביצוע של סימפלי רד בהפקת סליי ורובי. בשנת 2008 הוציא אייזקס את אלבומו האחרון, "Brand New Me". "הוא היה אמן רגאיי ענק", אמר עליו סאגס, סולן להקת מדנס. "אחד האמנים האלגנטיים ביותר שעלו על במה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully