וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 סרטים ישראלים יתחרו בפסטיבל רוטרדם

שני גורקביץ'

19.12.2010 / 13:23

"המשוטט" שהיה בפסטיבל קאן ו"צא שהתמודד בוונציה יוקרנו בפסטיבל, לצד היצירה "חומה ומגדל" של האמנית יעל ברתנא

שלושה אמנים ישראלים ישתתפו בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-40 של העיר רוטרדם שבהולנד. הפסטיבל, שנחשב לאחד הגדולים באירופה, ייערך בין ה-26 בינואר ל-6 בפברואר.

"המשוטט" של הבמאי אבישי סיוון, יתחרה במסגרת הקטגוריה לסרטי ביכורים או סרטים שניים, הנקראת "Bright Future Section". מדובר בסרט באורך מלא המגולל את יחסיהם של חוזר בתשובה, ובנו המתבגר שמתעניין בעברו החילוני. "המשוטט" צולם בזמן קצר מאוד ובתקציב מצומצם, אך למרות זאת נבחר להשתתף השנה בפסטיבל קאן, פסטיבל ירושלים, פסטיבל מונטריאול ועוד. הסרט יוקרן לראשונה בישראל בחודש הבא.

בקטגוריית הסרטים הקצרים יתחרה הסרט "צא" של האמן רועי רוזן. סרטו של רוזן השתתף השנה בפסטיבל ונציה, שם זכה בפרס לסרט באורך בינוני במסלול ה-Orizzonti (בתרגום מאיטלקית: אופקים חדשים), המוקדשת לסרטים המשלבים בין המדיה הקולנועית לאמנות.

בנוסף תתחרה בתחרות עבודת וידאו-ארט בשם "חומה ומגדל" של האמנית הישראלית-הולנדית יעל ברתנא. היצירה מדמיינת את שובם לפולין של שלושה מיליון היהודים שחיו בה לפני הכיבוש הנאצי. "חומה ומגדל" כבשה במאי האחרון את פסטיבל Artes Mundi היוקרתי לאומנות חזותית שנערך בקרדיף, וזיכתה את היוצרת במקום הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully