וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך משפחות הפשע השפיעו על "רומיאו ויוליה"?

שני גורקביץ'

2.1.2011 / 14:55

הקאמרי מעלה הפקה חדשה של המחזה המפורסם בכיכובו של דן שפירא, עם קונוטציות ברורות: "לא קשה לראות את הקשר בין המחזה לחיסולים בישראל", אמר במאי ההצגה נועם שמואל

יח"צ - חד פעמי

(מתוך הפרזנטציה להצגה)

יותר מ-500 שנים לאחר שחוברה, שבה ומככבת יצירתו של ויליאם שייקספיר על במות התיאטרון בישראל, עם שתי הפקות חדשניות ל"רומיאו ויוליה". הראשונה היא הפקה של תיאטרון גשר שעלתה לאחרונה ובה מתרחשת פרשיית האוהבים על רקע חיי הלילה של המאה ה-21. לעומת זאת, בהפקה של תיאטרון הקאמרי שעולה מחרתיים (שלישי) שייך הזוג הצעיר לשתי משפחות פשע, כמו במחזה המקורי, אולם עם סממנים המשליכים את העלילה השייקספירית על היריבות בין משפחות הפשע בישראל של שנות ה-2000. היום קיים הקאמרי מסיבת עיתונאים להשקת ההפקה, בכיכובם של דן שפירא (רומיאו), נלי תגר (ויוליה), אריה מוסקונה, עידו מוסרי, שי אגוזי, שרה פון-שוורצה, נדב נייטס ועוד.

את "רומיאו ויוליה" של הקאמרי ביים נועם שמואל ("משחקים בחצר האחורית") והיא מתבססת על תרגום חדש של המחזה, מאת אלי ביז'אווי. "התרגום הוא תמהיל שמכבד את הקלאסיקה של שייקספיר, אך לא מתעלם מהזמן והמרחב בו אנחנו חיים", סיפר ביז'אווי. ואילו שמואל אמר כי הרעיון לחדש את המחזה של שייקספיר עלה לאור המציאות של ימינו, בה קשה להתעלם מכוחן של משפחות הפשע בארץ.

"לא קשה לראות את הקשר בין המחזה לחיסולים, האיומים והייחוס המשפחתי עליו מתבססים אותם ארגונים", אמר שמואל. "בשבוע השני לחזרות על המחזה אירעה שרשרת חיסולים ממוקדים בלוד". שמואל אף השווה בין הנאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו כשהגיע לעיר, לנאום שנושא הנסיך במערכה הראשונה של המחזה.

ההצגה תיערך באולם 3 של הקאמרי, חניון שהוסב לאולם תיאטרון אינטראקטיבי, עבור מחזה אחר של שייקספיר - "המלט". הקהל יחולק בכניסה לאולם לשתי משפחות - קפולט ומונטגיו - וייכנס משתי כניסות נפרדות. הסצינות השונות יתבצעו בלב הקהל ממש ומסביבו. "הרעיון הוא לקרב בין השחקן לקהל שלו", סיפר המנהל האמנותי של התיאטרון, עמרי ניצן. "הקהל מעורב, אנחנו מעורבים - הם לא יכולים לברוח וגם אנחנו לא". בנוסף, ישולבו בהצגה קטעי וידאו שיוקרנו על מסכים מסביב לקהל, וכן ייעשה שימוש באוזניות מיוחדות, שמאפשרים לנוכחים "לצותת" לשיחות דיסקרטיות שמנהלות הדמויות במחזה.

ובינתיים, בגשר

הגרסה השניה המדוברת של "רומיאו ויוליה" נוצרה על ידי הבמאי מיכאל רונן בתיאטרון המעבדה בירושלים, במעין גרסת מועדונים למחזה שעלתה במסגרת פסטיבל ישראל האחרון. כעת, כאמור, עולה ההצגה בתיאטרון גשר ביפו. את המחזה עיבד נורן דויד קאליס מגרמניה ששזר במחזה אלמנטים מתרבות ההיפ-הופ.

מדובר בגרסה לקהל מבוגר יותר עם דגש על הסליזיות של חיי הלילה והמועדונים האורבניים. רומיאו ויוליה של גשר הם מיכאל מושונוב וליאל דניר, שמתאהבים על רקע מוזיקה שכתב במיוחד יוצר הטראנס סקאזי. את העיר ורונה מחליף מועדון לילה בעל שם זהה, בו נלחמות שתי המשפחות על טריטוריה , זהות וכבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully