וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים של אקו"ם יוענק לצביקה פיק

שני גורקביץ'

6.1.2011 / 7:00

היוצר הוותיק יקבל את הפרס על תרומה ייחודית למוזיקה הישראלית. פיק: "בדרך כלל נותנים את הפרסים האלה מאוחר מדי"

אקו"ם תעניק לצביקה פיק פרס על מפעל חיים בתחום הזמר העברי - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. הפרס יוענק לפיק בטקס הפרסים שיתקיים ב-28 בפברואר בתל אביב. "בדרך כלל נותנים את הפרסים האלה מאוחר מדי", אמר בפיק בשיחה עם וואלה! תרבות, "במקרה שלי זה באמצע החיים, באמצע העשייה, באמצע הפעילות הכי גדולה שהיתה לי אי פעם – אז זה כיף במיוחד כשאתה יכול ליהנות מזה".

"אין ספק שזה נעים, ההכרה מלאה בכל המוזיקה שאני כותב", הוסיף פיק ואמר, "כיף נורא להיות חתן פרס כזה. הגיע הזמן שיפרגנו לי אחרי כל השנים, כן טוב לא טוב, חולצה יפה או לא, כן תסרוקת כן חברה, באמת הגיע הזמן שיתייחסו למוזיקה ולמפעל הגדול הזה שאני פועל בתוכו עם כל כך הרבה שירים וכל כך הרבה פעילות. במדינה שלנו לא מפרגנים, אז כשכן מפרגנים זה נעים פי מאה".

"יש מי שיגיד שצביקה פיק הוא בעצם הדמות המרכזית בתולדות הפופ הישראלי", נימקו חברי ועדת השופטים של אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות יוצרים, את בחירתם. "את פרס מפעל החיים של אקו"ם מקבל צביקה פיק על עשרות שירים שהלחין לאורך השנים. החל משירי פופ תמימים וילדותיים ועד שירים מלודרמטיים שבהם השתמש במילים של משוררים כמו אלכסנדר פן ונתן יהונתן", הוסיפו השופטים. כמו כן, אמרו כי הפרס מוענק לו על תרומתו "הייחודית לשדה המוזיקה הישראלי בהיותו אליל הפופ הראשון והאולטימטיבי שידעה ישראל. האיש היחיד במזרח התיכון שבאמת יודע לעשות כבוד לחולצות פאייטים".

פיק (59), נצר למשפחת מוזיקאים מפולין, התפרסם לראשונה כשכיכב בשנות השבעים במחזמר "שיער". לאורך עשרות שנות פעילותו, מעולם לא עזב פיק את עולם הפופ הישראלי, ובשנים האחרונות כיהן כשופט בתוכנית "כוכב נולד" והשתתף בתוכנית הריאליטי "המאסטרו", שעקבה אחר חייו. בין היתר, אחראי פיק ללהיטים רבים כגון: "אין מדינה לאהבה", "מרי לו", "מוסיקה", "נאסף תשרי", "אני אוהב אותך לאה", "בין האצבעות", אהבה בסוף הקיץ", "לילה סתווי", ו"דיווה". ב-2002 אף עלה בתיאטרון הבימה המחזמר "מרילו" המבוסס על שיריו.

לצד פיק, יוענקו השנה, כבכל שנה, פרסי אקו"ם ליוצרים בקטגוריות של כתיבת טקסטים, הלחנה, הפקה מוזיקלית, פריצת השנה וכן פרס לכותבי טקסטים שטרם פורסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully