וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו 12 הספרים המועמדים לפרס ספיר

עינב שיף

17.1.2011 / 13:34

יורם קניוק, ניר ברעם, סייד קשוע ואתגר קרת הם בין המועמדים לזכות בפרס היוקרתי ביותר בעולם הספרות הישראלי, ששב לפעול לראשונה מאז שערוריית הפרס משנת 2009

נבחרו 12 הספרים שיתמודדו על פרס ספיר לשנת 2010. מדובר ברשימה הארוכה של המתמודדים לפרס, ממנה ייבחרו חמישה פיינליסטים, שמתוכם ייבחר הזוכה המיוחל. גובה הפרס הוא 150 אלף שקלים, הפרס הגבוה ביותר המוענק לספר בישראל. ב-15 בפברואר יוכרזו חמשת הפיניליסטים לפרס, פרי בחירת ועדה בראשות פרופסור זאב צחור. באותו מועד ייבחר גם הזוכה בפרס לספר ביכורים מצטיין, שיקנה למחברו פרס כספי בסך 25 אלף שקלים. טרם ידוע מתי יוכרז הזוכה בפרס ספיר עצמו.

הספרים שנבחרו הם "תש"ח" של יורם קניוק; "ורד הלבנון" של לאה איני; "הביתה" של אסף ענברי; "גוף שני יחיד" של סייד קשוע; "אנשים טובים" של ניר ברעם; "פתאום דפיקה בדלת" של אתגר קרת; "הנפשיים" של עמיחי שלו; "דור המדבר" של רנה ליטוין; "אמן הסיפור הקצר" של מאיה ערד; "קרוב" של דרור בורשטיין; ו"אנא מן אל-יהוד" של אלמוג בהר.

פרס ספיר שב לפעול אחרי המבוכה הרבה שנגרמה בשנת 2009, אז בוטל הפרס שהוענק ל"אחוזת דג'אני" של אלון חילו בשל חשש לניגוד עניינים בהתנהלות הוועדה, כפי שנחשף לראשונה בוואלה! תרבות. לאחר החלטת קרן ספיר לבטל את הפרס ולהתפשר כספית עם חילו והמתמודדים הנוספים, הוכנסו שינויים בהליך הבחירה בספר הזוכה. "השינויים שנערכו הם שילוב של הסקת מסקנות מאירועי אשתקד, תולדה של שיחות עם מו"לים, סופרים ואנשי תרבות וכוונה לחדש ולרענן את הפרס בשנתו העשירית", אמרה דולין מלניק, ראש אגף התרבות במפעל הפיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully