וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי פיטר קוסמינסקי: "ישראלים הם לא כמו היהודים שהכרתי"

עינב שיף

23.1.2011 / 17:47

היוצר הבריטי, שצילם בארץ חלקים מהסדרה "The Promise", מתלונן על הצוות הישראלי ומאשים את תל אביב בניהליזם לא אינטלקטואלי. את איתי טיראן , לעומת זאת, הוא דווקא אוהב

הקהל הישראלי לא יצפה ליותר מדי מיוצר בריטי שביים סדרה המקשרת בין תלאות החיילים הבריטיים בימי המרדף אחרי אצ"ל ולח"י לבין הכיבוש הישראלי בשטחים. ובכל זאת, מעניין לשמוע מה היה לפיטר קוסמינסקי, במאי הסדרה "The Promise" שתעלה לשידור ב-BBC בתחילת פברואר, להגיד על תקופת הצילומים בישראל, כפי שהובאו בראיון איתו באובזרבר האנגלי.

ראשית, קוסמינסקי, ששהה בתל אביב במהלך הצילומים, מתלונן שבכל פעם שביקש לצלם במקום ציבורי, הוא זכה לסירוב נטול סיבה. שנית, הוא מתלונן כי הישראלים שפגש הם "כלל לא כמו היהודים שאני הכרתי", כפי שאמר בראיון והסביר: "הם לא אינטלקטואלים שדנים בנושאים לעומק. תל אביב היא עיר חסרת כיוון, כמעט ניהליסטית".

עוד אלמנט שהעציב את קוסמינסקי היו בעיות עם חלק מהקאסט. לדבריו, שחקן שלוהק לתפקיד חייל המשתמש בנערה פלסטינית כמגן אנושי פרש מהצילומים זמן קצר לפני שהיו אמורים להתקיים. "היה לנו סרט תיעודי שהוכיח שזה קרה ובאותו שבוע הורשע חייל בעבירה הזו, ובכל זאת הוא פרש", סיפר קוסמינסקי, שהואשם על ידי שחקנים בהפקה על כך שלא אפשר להם לעמוד בצפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל, כפי שפורסם בוואלה! תרבות.

עם זאת, האובזרוור משבח את איתי טיראן, השחקן הישראלי הבולט ביותר בהפקה על פי העיתון, לצד עלי סולימן. קוסמינסקי לעומת זאת, התאכזב מרמת ידיעת הארץ של הצוות הישראלי. "נדהמתי מהשינוי שלהם בהתנהגות במקומות מסוימים. במזרח ירושלים, למשל, הם היו מאד מפוחדים ולא היה לי מושג שזה יהיה כך. דיברתי עם אחד מהם שאמר לי 'אנחנו פשוט לא באים לשם'".

"The Promise" היא הפקה בריטית שתעלה ב-6 בפברואר בצ'אנל 4 המפורסם. המיני-סדרה, בת 4 פרקים, מגוללת סיפור שנע בין ההווה, בו נערה בריטית מחליטה להתלוות לחברתה בעלת הדרכון הישראלי לישראל, לקראת התחלת שירותה הצבאי של האחרונה ובין העבר, בו מסופר על סבה של הנערה הבריטית ששירת בישראל בימי המנדט. צילומי הסדרה נערכו, בין השאר, בעכו כתחליף לחברון ובג'יסר א-זרקא כתחליף לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully