וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון הבימה נגד משרדי התרבות והאוצר

28.1.2011 / 21:06

גילה אלמגור, ליה קניג ושחקנים נוספים בתיאטרון הלאומי דרשו בתוכנית "אולפן שישי" למחוק את חוב התיאטרון למדינה. משרד התרבות: "נמשיך לעשות כל שביכולתנו לסייע לתיאטרון"

המאבק בין תיאטרון הבימה למשרד התרבות והספורט מחריף: שחקנים בכירים בתיאטרון הלאומי תקפו הערב (שישי) ב"אולפן שישי" בערוץ 2 את התנהלות משרד התרבות וכן את זו של משרד האוצר כלפי החוב של התיאטרון למדינה, שנוצר בעקבות הלוואה שהוענקה לתיאטרון בשנת 1995. לדברי השחקנים, החוב מאיים על המשך הפעילות של התיאטרון, שעדיין לא שב למשכנו העובר שיפוץ מקיף.

כלות פרס ישראל, גילה אלמגור וליה קניג וכן מוני מושונוב, רמי הויברגר, יבגניה דודינה ועוד, טענו כי ההתנהלות כלפי התיאטרון מבישה ומחפירה. "אל תתנו לנו לעמוד כמו קבצנים", אמרה אלמגור. "תנו לעבוד. זה מביש, זה מחפיר". על רקע הכתבה, טען מנחה "אולפן שישי" יאיר לפיד כי משרד התרבות הדליף את נתוני השכר החריגים של כמה מהשחקנים בתיאטרון, למרות שמדובר בשחקנים שאין להם יחסי עובד-מעביד עם התיאטרון וכן חלק מהשכר הינו הצטברות הכוללת חובות עבר של התיאטרון לשחקנים והעובדים.

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "משרד התרבות ימשיך לעשות כל שביכולתו כדי לעזור לתיאטרון לעבור את המשבר". בנוסף אמרו במשרד כי אם יידרשו להעניק סיוע נוסף לתיאטרון, ידרשו שיעבוד לפי תוכנית הבראה. במשרד האוצר אמרו כי הטיפול בנושא הוא באחריות משרד התרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully