וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: לבקר במוזיאונים בלי לקום מהכסא

שני גורקביץ'

2.2.2011 / 7:30

החברה השיקה פרויקט מיוחד שמאפשר לערוך סיורים וירטואלים ברזולוציה גבוהה ב-17 מהמוזיאונים המובילים בעולם, ביניהם הטייט הבריטי, ה-MoMA בניו יורק ומוזיאון ואן גוך באמסטרדם

רוצים לראות מה מציגים במוזיאון טייט מודרן בלונדון ואין לכם חשק לבלות שם בקור? חברת גוגל השיקה אתמול (שלישי) את Google Art Project, פרויקט אמנות מיוחד שמאפשר לגולשים לבקר ב-17 מהמוזיאונים והגלריות הידועים בעולם מבלי לעזוב את כתלי ביתם. לשם כך גייסה החברה את אותה הטכנולוגיה ששימשה אותה בפרויקט המיפוי Google Street View שמציג מבט של 360 מעלות בכל רחוב בערים רבות בעולם.

בין המוזיאונים בהם ניתן "לסייר" במסגרת הפרויקט החדש נמנה כאמור הטייט הבריטי, ועמו גם הנשיונל גלרי בלונדון, המוזיאון לאמנות מודרנית ומוזיאון המטרפוליטן בניו יורק, מוזיאון ההרמיטאז' בסנט פטרסבורג, גלריית אופיצי בפירנצה, מוזיאון ואן גוך באמסטרדם, ארמון ורסאי בצרפת ועוד. במסגרת הסיורים ניתן לבחון אלף יצירות אמנות - מהמפורסמות והחשובות בעולם - כאשר 17 מהן אף צולמו ברזולוציה הגבוהה ביותר שקיימת, אחת בכל מוזיאון. כל יצירה צולמה באיכות של שבעה מיליארד מגה פיקסלים, כך שהתצוגה הממוחשבת שלהן תהיה פי אלף יותר חדה מתמונות של מצלמה דיגיטלית ממוצעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא צריכים לטוס ואין תורים. מתוך פרויקט האמנות של גוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, נראה שמדובר בסיור קבוע. בדומה לפרויקט צילום הרחובות, סביר להניח שההשקעה העצומה לא תאפשר צילום חוזר של התערוכות במוזיאונים, כך שלמעשה לא נוכל לראות את השינויים במוזיאונים ואת החלפת התערוכות בהם.

אין זו הפעם הראשונה בה החברה מגייסת את טכנולוגיית הסטריט וויו למען האמנות. לפני מספר חודשים סייעה החברה לבמאי כריס מילק לייצר קליפ מיוחד לשיר "We Used to Wait" של להקת ארקייד פייר, שמשתמש בדפדפן גוגל כרום ובגוגל סטריט וויו כדי לייצר קליפ אישי עבור כל צופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully