וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווייט סטרייפס מתפרקים

עינב שיף

2.2.2011 / 19:51

החדשות המבאסות של השבוע: אחרי 13 שנים של מוזיקה נפלאה, הרכב הרוקנרול הכה חשוב של ג'ק ווייט ומג ווייט הודיע על פירוק: "הווייט סטרייפס שייכת היום למעריצים", מסרו השניים

זו בשורה עצובה למדי: The White Stripes, אחד מהרכבי הרוקנרול החשובים של התקופה, הודיעו היום (רביעי) על פירוק. בהודעה שפרסמו ג'ק ווייט ומג ווייט באתרה הרשמי של הלהקה, נכתב כי הפירוק של הלהקה לא נובע מסיבות של חילוקי דעות בין ג'ק למג או בעיות בריאותיות של מי מהם (כזכור, מג סבלה מהתמוטטות שהשביתה את הלהקה מהופעות חיות).

"הווייט סטרייפס לא שייכת למג וג'ק", כתבו השניים באתר הלהקה ובאתר הלייבל של ג'ק, Third Man Records. "הווייט סטרייפס שייכת לכם ואתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים איתה. היופי באמנות ובמוזיקה הוא שהן יכולות להישמר לנצח אם אנשים רוצים בכך. תודה שהייתם שותפים לחוויה הזו. המעורבות שלכם לעולם לא תאבד לנו ואנחנו אסירי תודה לכם".

חברת Third Man Records הוסיפה כי השניים ביקשו לשמור את "כל מה שהיה יפה בלהקה". "ג'ק ומג מקווים שזה לא מצער את המעריצים", נכתב באתר. עוד נמסר כי הלייבל ימשיך להוציא חומרים שלא ראו אור עד כה מסשנים של השניים ומהופעות חיות.

ווייט סטרייפס בהופעה, 2007. GettyImages
קול של תקופה. הווייט סטרייפס/GettyImages

שותפים למהפכה

הווייט סטרייפס מדטריוט היו אחת הצלעות החשובות במהפכת הרוקנרול של תחילת העשור, יחד עם הרכבים כמו הסטרוקס, היה יה יה'ז ועוד. הלהקה התחילה את פעילותה כבר לקראת סוף שנות ה-90. סאונד הגיטרה-תופים בלבד של השניים הצליח להחדיר ברוקנרול חיוניות שנדמה שאבדה בו.

לעולם לקח שלושה אלבומים לגלות אותם והפריצה הגדולה שלהם התרחשה ב-"White Blood Cells", אלבום מבריק שכלל גם את "Fell In Love With A Girl", שלווה גם בקליפ מהפכני המורכב מדמויות לגו בלבד. באותם ימים עסקה התקשורת באובססיביות בשאלה האם השניים, הנושאים את אותו שם משפחה, הם אח ואחות או זוג לשעבר. הלהקה הקפידה לשמור על מסתורין סביב השאלה כדי לשמר את העניין הרב סביבה. ראוי לציין שאחד הראשונים שגילה את הלהקה ותמך בה בקביעות היה קונאן אובריאן, שאירח את הלהקה באופן תדיר למדי. הלהקה גמלה לו והופיעה בכל יום מתוכניות שבוע הפרידה של אובריאן מהלייט נייט שלו.

האלבום הבא, "Elephant" כבר לקח את הלהקה לקהלים רחבים בהרבה עם להיטים כמו "Seven Nation Army" והקאבר ל-"I Just Don't Know What to Do With Myself". הלהקה הופיעה על הבמות הגדולות בעולם וג'ק ווייט הפך לאחד המוזיקאים המשפיעים בתעשיית המוזיקה, המפיק אלבומים לאמנים אחרים וכן חבר בהרכבים כמו The Dead weather ו- The Raconteurs. בנוסף, מנהל ווייט את הלייבל Third Man Records.

אחרי "אלפנט" הלהקה הוציאה אלבומים מורכבים ואפלים יותר. האלבום "Get Behind Me Satan" ו-"Icky Thump" הרחיבו את הצליל הבסיסי של הלהקה וחשפו עומק מוזיקלי ולא מעט חידושים בצליל שלה. מאז, הלהקה צמצמה את היקף הפעילות שלה נוכח מצבה הבריאותי של מג ופעילותו הענפה של ג'ק בהרכבים אחרים ובלייבל שלו. הריליס האחרון של הלהקה הוא אלבום הופעה חיה "Under Great White Northern Light" שיצא ב-2010 וכלל דיסק, די.וי.די וסרט דוקומנטרי על הלהקה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully