וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בנקסי הגיב למועמדותו לאוסקר?

שני גורקביץ'

7.2.2011 / 17:53

ציור ענק של פסלון האוסקר בדמותו של אמן הגרפיטי הבריטי המפורסם צץ השבוע במיקום אסטרטגי בלוס אנג'לס. האם זו תגובת האמן למועמדות סרטו הדוקומנטרי בפרס?

זכייה באוסקר היא אירוע מרגש עבור אלא שסביר להניח שאחד המועמדים לפרס השנה יבחר שלא לחוש את אור הזרקורים ואת השטיח האדום המפורסם תחת רגליו. מדובר באמן הרחוב הבריטי בנקסי, שמועמד בקטגוריית סרט התעודה הטוב ביותר על "Exit Through The Gift Shop" ושדואג לשמור את זהותו חשאית כבר שנים רבות בשל האופי הבלתי-לגאלי של יצירתו.

"יציאה דרך חנות המזכרות" עוקב אחר צייר צרפתי בשם תיירי גואטה, שמגיע ללוס אנג'לס ומנסה לצלם סרט דוקומנטרי על פעולותיהם של אמני רחוב כמו בנקסי. אלא שבמהלך הסרט מחליט בנקסי להשתמש בצילומיו של גואטה כדי ליצור סרט דוקומנטרי משלו. בסרט הופך גואטה אף הוא לאמן גרפיטי ומכנה את עצמו Mr. Brainwash.

יצירותיו של Mr. Brainwash מזכירות במידה רבה את סגנונו של בנקסי ולעיתים את עבודותיהם של יוצרים אחרים המופיעים בסרט. בנוסף לכך, במהלך הסרט, לא נצפה גואטה מצייר הלכה למעשה, כך שישנו חשד גדול כי למעשה מדובר בדמות מומצאת והסרט אינו סרט דוקומנטרי אלא מתיחה של בנקסי וחבריו שצמחה למימדים בלתי-צפויים. בנוסף למועמדות לאוסקר, הסרט של בנקסי זכה כבר ב-14 פרסים ברחבי העולם, והוא מועמד לעוד כ-20, בהם גם מועמדות לפרס ה-BAFTA עבור סרט הביכורים הבריטי הטוב ביותר.

נגד פרסים, חוץ מאלו שהוא מועמד בהם

"זו הפתעה גדולה. אני לא מסכים עם הרעיון של טקסי פרסים, אבל אני מוכן לחרוג בכל הנוגע לאלו בהם אני מועמד", הגיב בנקסי על מועמדותו. "בפעם האחרונה בה היה גבר עירום מכוסה בצבע זהב בבית שלי, זה הייתי אני".

אלא שלמרות התגובה ההיתולית, נראה כי בנקסי בכל זאת מייחס חשיבות כלשהי לנושא: ציור קיר חדש שלו הופיע במקום אסטרטגי במיוחד בעיר הסרטים, ולא סתם ציור: מדובר בציור גדול מאוד של פסל האוסקר המפורסם, מעוצב בדמותו של בנקסי (כפי שהיא מופיעה ביצירות רבות שלו והפסל ניצב על השטיח האדום. מעל הפסל ולרגליו מצוירים חיילי סער אימפריאליים מ"ממלחמת הכוכבים" המפורסם של ג'ורג' לוקאס, שמסקרים את האירוע ומתראיינים לטלוויזיה.

ציור הקיר החדש ממוקם בשדרות La Brea בלוס אנג'לס, על אותו קיר בו ב-2008 ציורה דמותה של מריון קוטיאר כשהיא אוחזת בפסלון האוסקר בו זכתה על תפקידה כאדית פיאף ב"החיים בוורוד".

לכאורה, נראה כי אכן מדובר ביצירה של בנקסי, אך יתכן שמדובר גם במחווה ליוצר, שהכה גלים בכל רחבי העולם. כך, למשל, למחרת הקרנת הבכורה של הסרט בפסטיבל הסרטים של סן סבסטיאן שבספרד, הופיעה לראשונה בעיר יצירה החשודה כשייכת לאמן. גם לאחר הקרנת הסרט בפסטיבל סאנדנס, בה על פי החשד נכח בנקסי, הופיע ציור חדש שלו בעיירה המארחת פארק סיטי. יש לציין כי בתחתית הציור המדובר של פסל האוסקר מופיעה חתימתו של Mr. Brainwash, שם העט של גואטה כוכב הסרט - מה ששוב מעלה שאלות לגבי זהות האמן שאחראי לציור האחרון. כך או כך, אם בערב ה-27 בפברואר יוכרז סרטו של בנקסי כזוכה - סביר להניח שתגובתו לא תאחר לבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully