וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר התל אביבי שהגיע עד האוסקר

הסרט "Strangers No More", העוסק בבית הספר ביאליק-רוגוזין בתל אביב, זכה בפרס האוסקר על סרט התעודה הקצר הטוב ביותר. "הראיתם לנו שדרך חינוך לסובלנות הכל אפשרי", אמרו הזוכים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

למרות הכל, גאווה ישראלית קטנה: "Strangers No More", סרטם האמריקאי של קירק סיימון וקארן גודמן, זכה הלילה (שני) בפרס האוסקר על הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר.

"תודה לילדי הפליטים של בית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב", אמרה מעל הבמה היוקרתית קארן גודמן, במאית הסרט, שהודתה גם למנהלת בית הספר, קרן טל. "הראיתם לנו שדרך חינוך לסובלנות הכל אפשרי".

הנשיא שמעון פרס התקשר לברך את מנהלת בית הספר על ההישג: |הבאת לנו שמחה כפולה - האחת עם הפעילות המבורכת של בית הספר שהיא דבר נהדר בפני עצמו, והשנייה כמובן הבוקר עם הזכייה באוסקר שזיכתה את ישראל בהכרה בינ"ל וכיוונה זרקור לאנושיות שישנה בישראל", אמר פרס. "זהו סיפור גדול מבחינת כמות האנשים אך סיפור אנושי ענק מבחינת ההישגים. אני מודה לכם ומחזק את ידיכם, ישר כוח, הבאתם שמחה בלתי צפויה לישראל".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר על הסרט כי הוא "כרטיס הביקור האולטימטיבי של תל?אביב-יפו ושל ישראל כולה לעולם. אחרי שהולעט עד זרא בדיווחים על ישראל הכובשת, הברוטלית, רומסת זכויות האדם, חיוני שהעולם ילמד להכיר את הפנים האלה, של ישראל היפה שלנו".

הסרט עוקב אחרי עלילותיהם של התלמידים בבית הספר, רבים מהם בנים למהגרי עבודה ולפליטים שהתיישבו בתל אביב. "עם הרבה מאמץ, בית הספר מספק תמיכה לילדים האלו שצריכים להחלים מעברם", נכתב באתר הרשמי של הסרט. "יחד, הקשר בין המורה והתלמיד ובין התלמידים עצמם מאפשר להם ליצור חיים חדשים ואת הקהילה יוצאת הדופן הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully