וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2011: הפדיחות, האכזבות והביקורות

עינב שיף

28.2.2011 / 10:05

האקדמיה בחרה לשכוח את קורי היים המנוח, ג'יימס פרנקו נקטל לעומת אן האתווי וקירק דאגלס זכה ללעג עוד במהלך הטקס. אוסקר 2011: כל הדברים שהשתבשו בטקס היוקרתי מכולם

כצפוי מהאירוע הנוצץ ביותר בשנה, גם טקס האוסקר ה-83 התברך בלא מעט סיטואציות בעייתיות לפני ומאחורי הקלעים. נראה שהנפגע הראשון הוא מנחה הטקס, ג'יימס פרנקו, שזכה לביקורות איומות על הנחייתו את הטקס לצד אן האתווי, שדווקא זכתה לשבחים.

"מסתבר שזה מה שהשחקן הלא כל כך טוב הזה עושה כשהוא מחליט לנוח", נכתב על פרנקו בוושינגטון פוסט, שטען שלעומתו יש להעריך את המאמץ של האתווי. "הוא נראה כאילו הוא מתכונן לרי-מייק של 'Dazed And Counfused'", נכתב ב-USA Today. "טקס האוסקר ה-83 ייזכר כטקס שבו הובן שג'יימס פרנקו לא יכול להנחות את הטקס".

קורי היים. Bryan Bedder, GettyImages
אופס. קורי היים/GettyImages, Bryan Bedder

כבכל שנה, מתרכזים מאות אלפי חובבי קולנוע במיוחד בקטע ה-"In Memoriam", הסרטון בו מוצגים כל אנשי התעשייה (כולל יחצנים ומפיקים) שהלכו לעולמם בין האוסקר שעבר עד לזה הנוכחי. בשנה שעברה נרשמה טעות מביכה בה "נשכחה" פארה פוסט שלא הוזכרה בסרטון.

גם השנה האקדמיה הצליחה לפספס כמה שמות, כשהבולט שבהם הוא קורי היים - כוכב האייטיז הקנדי שהלך לעולמו לפני כשנה בעקבות מנת יתר והוא בן 38 בלבד. ההשמטה עוררה תמיהה בתקשורת המסקרת את הפרס. היים גם לא אוזכר בטקס פרסי ה-SAG, גילדת שחקני המסך, מהלך שעורר זעם בקרב מעריציו ובני משפחתו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מליסה ליאו. AP
המקללת והמפלרטט. מליסה ליאו וקירק דאגלס/AP

הטקס עצמו אמנם היה צפוי מבחינת הפרסים, אך כמה אירועים לא צפויים אירעו בכל זאת, והבולט שבהם היה נאום הזכייה של מליסה ליאו ("פייטר") שזכתה באוסקר לשחקנית המשנה. ליאו הנרגשת השתמשה במילה Fucking וזכתה ל"בליפ", אותה צורת צנזורה של הרשתות בטלוויזיה בארה"ב שנלמדה כלקח מתקרית ג'נט ג'קסון והפטמה בסופרבול.

ליאו התנצלה מאוחר יותר על שהשתמשה במילה הזו, שהפכה גם למוטיב חוזר בקרב אחרים שעלו לבמה; כמו תסריטאי "נאום המלך" שהודה למלכת אנגליה על שלא כלאה אותו ב-Tower of London על שהשתמש בשפה גסה בכתיבת דמותו של אביה, המלך ג'ורג' השישי וגם כריסטיאן בייל, שכיכב לצד ליאו ב"פייטר" הודיע מעל הבמה שהוא לא הולך להשתמש במילה.

קירק דאגלס עם מליסה ליאו. GettyImages
אבאל'ה, תן את הפרס. קירק דאגלס ומליסה ליאו/GettyImages

אלא שלפני ליאו נרשם ככל הנראה ה-אירוע של הטקס, עם הופעתו הנדירה של קירק דאגלס שמשך את זמן הצגת הפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר זמן כה רב, עד שלאיש לא היה נעים לומר לכוכב בן ה-94 להתקדם הלאה. דאגלס משך ומשך את ההכרזה על הזוכה, התבדח על חשבונו של יו ג'קמן שצחקק על הופעתו, פלירטט עם האתווי ולאחר מכן גם עם הזוכה, מליסה ליאו.

לסיום, הטוויטר התפוצץ מרוב ציוצים אודות האוסקר, בהם גם ציוצים של סאטיריקנים מפורסמים, שחקנים ועוד. המצחיק שבהם אולי, הוא פרי מקלדתו של ביל מאהר שכתב: "אין מועמדים אפרו-אמריקאים? אם אתה שחור ורוצה להגיע לאוסקר השנה, כדאי לך להיות ברבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully