וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית ג'יין ראסל הלכה לעולמה

עינב שיף

1.3.2011 / 2:01

ראסל, מסמלי המין הבולטים של הוליווד במאה הקודמת וכוכבת סרטים כמו "The Outlaw" ו"גברים מעדיפים בלונדיניות", מתה בביתה בגיל 89 כתוצאה מבעיות בדרכי הנשימה

יממה לאחר שהוליווד חלקה כבוד לכוכביה שהלכו לעולמם בשנה החולפת בטקס האוסקר, נמצאו שניים שיככבו כנראה בסרט של השנה הבאה: הראשון הוא הבמאי גארי וויניק, שהלך לעולמו לאחר מאבק בסרטן המוח, והשנייה היא ג'יין ראסל, מסמלי המין המובהקים של הוליווד, שמתה בביתה בגיל 89, כשעל פי דיווחים סיבת המוות היא בעיות בדרכי הנשימה.

ראסל התפרסמה לראשונה בזכות כיכובה בסרט "The Outlaw" שהפיק האוורד יוז, הנחשב לציון דרך בנושא המיניות בהוליווד. צילומי הפרומו של הסרט הציגו את ראסל במחשוף נדיב, שלא היה נהוג בהוליווד עד אז, מה שעורר מהומה ואף ניסיון לצנזורה של הסרט, נושא שדובר גם ב"הטייס", הסרט המועמד לאוסקר אודות חייו של יוז. בעקבות "The Outlaw", זכתה ראסל לפופולריות גבוהה בקרב חיילי צבא ארה"ב שהיו בחזית במלחמת העולם השנייה. בלוס אנג'לס טיימס מסופר שכוחות שהוצבו בקוריאה קראו לשני הרים על שמה של ראסל.

לצד "The Outlaw", ראסל כיכבה גם ב"גברים מעדיפים בלונדיניות" עם מרילין מונרו, ב-"The Tall Man" לצד קלארק גייבל, ב-"His Kind of Woman" ו-"Macao" לצד רוברט מיצ'ם ועוד. מאז תחילת שנות ה-70 הקריירה הקולנועית שלה דעכה, אולם היא הופיעה גם בברודווי וכן תחזקה קריירה מוזיקלית. בשנת 2009 נבחרה ראסל לאחת מ-40 אלילות הקולנוע של המגזין Glamour.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully