וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"150 נשים שמנענעות את העולם". כן, גם לבני שם

יום האשה: ברשימה של השבועון "ניוזוויק" והבלוג "דיילי ביסט", לצד מישל אובמה, אנג'לינה ג'ולי ושאקירה, מיוצגת ישראל על ידי יו"ר האופוזיציה ועל ידי פעילת השלום טרי גרינבלט

תחת הכותרת "150 נשים שמנענעות את העולם" ("150 Women Who Shake the World"), פרסמו היום (שלישי) השבועון האמריקאי "ניוזוויק" והבלוג הנחשב "דיילי ביסט" רשימה של 150 הנשים המשפיעות ביותר בעולם, לרגל יום האשה הבינלאומי. ישראל מיוצגת ברשימה על ידי שתי נשים: יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, ופעילת השלום טרי גרינבלט.

על לבני נכתב בדברי ההסבר כי היא "האשה הראשונה המכהנת כיו"ר האופוזיציה בישראל". עוד צוין כי היא "תומכת נלהבת בפתרון שתי המדינות", וכי "לעתים היא זוכה לכינוי 'גברת נקיון כפיים', היות שהיא ידועה ברמה יוצאת דופן של הגינות וכנות".

גרינבלט, מעט פחות מוכרת מלבני, עומדת בראש הארגון "בת שלום", במסגרתו פועלות נשים יהודיות ופלסטיניות למציאת פתרון לסכסוך. כמו כן, הייתה בין מייסדות מרכז "קול האשה" בירושלים. גרינבלט גם מעורבת בכמה ארגונים פמיניסטיים בינלאומיים.

למעשה, לישראל יש באופן רשמי נציגה נוספת ברשימה: הסופרת והעיתונאית הפלסטינית רולה ג'בריל, ילידת מזרח ירושלים, שחייתה שנים רבות באיטליה וכיום משמשת ככתבת של רשת טלוויזיה מצרית. ספרה האוטוביוגרפי, "מיראל", שעובד גם לתסריט, מתאר את ילדותה בירושלים בימי האינתיפאדה הראשונה.

"בראש מדינות ובראש משקי בית"

המדינה עם הייצוג הגדול ביותר ברשימה היא ארצות הברית, עם 68 נציגות, בהן ניתן למצוא בין היתר את אשת הנשיא מישל אובמה, הפוליטיקאיות בהווה ובעבר הילרי קלינטון, קונדליזה רייס, מדלן אולברייט וננסי פלוסי, נשות התקשורת אופרה ווינפרי, אריאנה האפינגטון וכריסטיאן אמנפור, השחקניות מריל סטריפ, אשלי ג'אד, אנג'לינה ג'ולי ומיה פארו, וגם חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס שעדיין מתאוששת מההתנקשות בחייה.

עוד נשים בולטות ברשמה: שרי בלייר (אשתו של טוני), כלת נובל האירנית שירין עבאדי, השחקנית המקסיקאית סלמיה הייק, הפוליטיקאית ההולנדית ממוצא סומלי עיאן חירסי עלי, המלכה ראניה מירדן, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, הפוליטיקאית הקולמביאנית אינגריד בטאנקור, הזמרת הקולמביאנית שאקירה, נשיאת צ'ילה לשעבר מישל בצ'לט, מתנגדת המשטר הבורמזית אונג סן סו-צ'י, נשיאת ברזיל דילמה רוסף וגם כתבת CBS לארה לוגן (מייצגת את דרום אפריקה) שהותקפה מינית בקהיר בחודש שעבר.

בטקסט המקדים לרשימה כתבו העורכים: "הן עומדות בראש מדינות ובראש משקי בית. הן מפגינות זועמות בכיכרות הערים ולוחמות חופש בכפרים נידחים. עם אנרגיה רושפת, נשים בונות בתי ספר. מקימות עסקים. נלחמות בשחיתות. מפתחות טכנולוגיות חדשות ומפריכות דעות קדומות. בכל פעם שאשה או נערה משתלטת על גורלה היכן שהוא, רמת החיים שם עולה וערכי זכויות אדם נפוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully