וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ללא גבולות" תפס את הבכורה

20.3.2011 / 1:33

דרמת המתח בכיכובו של בראדלי קופר הכניסה 19 מיליון דולר וניצחה בקרב על הפסגה את "סניגור במבחן" של מתיו מקונוהיי ואת קומדיית המד"ב הבריטית "פול"

קרב בין חתיכים עמד השבוע במרכז העניינים בקופות ארצות הברית: מצד אחד ניצב בראדלי קופר, כוכב דרמת המתח "ללא גבולות", ומצד אחר עמד מתיו מקונוהיי, השחקן הראשי בדרמה המשפטית "סניגור במבחן". אף שמקונוהיי נמצא בשטח כבר כעשור בחצי וקופר חדש יחסית בסביבה, דווקא "ללא גבולות" ניצח בעימות ותפס את הבכורה.

הסרט, שהגיע לאקרנים בישראל גם כן בסוף השבוע האחרון, עשה זאת עם הכנסות של 19 מיליון דולר – מספר יפה וגבוה מהצפוי. הסיבה לספקנות המסוימת סביב "ללא גבולות" היתה שקופר אמנם ריסק את הקופות לפני שנה וחצי ב"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", אבל הכישלון של "צוות לעניין" בכיכובו בקיץ שעבר העמיד בספק את כוח המשיכה שלו. לפיכך, שום דבר לא הבטיח כי הפרויקט הנוכחי בהשתתפותו יזכה להצלחה, אבל בסופו של דבר התברר כי מסע השיווק החכם והאגרסיבי שלו הוכיח את עצמו, וכן שהשילוב בין עלילת המתח הפעלתנית והעיניים היפות של קופר הספיק כדי למשוך לאולמות גם גברים וגם נשים.

התוצאות הגבוהות של "ללא גבולות" לא הותירו סיכוי ל"פרקליט במבחן" שבמקום הרביעי, וזאת אף שעמד ביעדים שהוצבו לו וגרף 13.4 מיליון דולר. אלה נתונים סבירים, בעיקר אם לוקחים בחשבון את התקציב הנמוך של הסרט ואת העובדה שמקונוהיי שיחק בשנים האחרונות בעיקר בקומדיות רומנטיות, כך שזה כבר לא מובן מאליו בעיני הקהל לקבל אותו כשחקן "רציני". בדומה ל"ללא גבולות", גם "פרקליט במבחן" נהנה מביקורות חיוביות יחסית, והוא ינסה לנצל את התגובות הטובות כלפיו כדי להשתמש בספתח הקורקטי שלו כמנוף לקמפיין קופתי מוצלח. לארץ הוא יגיע בשבוע הבא.

"פלישה עולמית" ניצח את "פול" בקרב החייזרים

נוסף לקרב בין סרטי החתיכים, הסיפור הגדול של השבוע היה מלחמה בין שני סרטי חייזרים: מצד אחד עמד "פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס", המנצח של סוף השבוע הקודם שקיווה לשמור על הבכורה, ומצד אחר ניצב "פול", קומדיית המד"ב הבריטית שזכתה להצלחה מסחרית במולדתה כבר לפני כחודש, ועתה קיוותה לשחזר את ההישג גם מעבר לים.

לפי הנתונים הלא רשמיים "פלישה עולמית" יצא מן העימות הזה כשידו על העליונה, אבל זה היה ניצחון פירוס – הסרט המושמץ ספג ירידה של כמעט 70 אחוז בהכנסותיו. זה הספיק לו כדי להכניס 14.6 מיליון דולר בסוף שבוע זה, להעלות את מאזנו המצטבר ל-60.6 מיליון דולר ולתפוס את המקום השלישי, אבל בהנחה שמגמה זו תימשך, כבר בתוך שבועיים-שלושה הוא יעוף מהטבלה וכל מה שיזכרו ממנו זה את הספתח היפה שלו.

לעומת זאת, "פול" הסתפק במקום החמישי עם הכנסות של 13.2 מיליון דולר, אבל אלה מספרים יפים בהתחשב בעובדה שההומור שלו לא פונה בהכרח למכנה משותף רחב, אלא בעיקר למי שמעריכים הומור בריטי ולשוחרי מדע בדיוני אדוקים.

הסיבות לכך שהסרט בכל זאת הצליח להתגבר על המכשולים הללו הן שיוצריו וכוכביו, סיימון פג וניק פרוסט, קנו לעצמם לא מעט מעריצים גם בארצות הברית הודות לשתי ההברקות הקודמות שלהם, "Shaun of the Dead" ו-"Hot Fuzz", והעובדה שהפעם שיתפו פעולה עם הקומיקאי האמריקאי סת רוגן רק הוסיפה לאטרקטיביות שלהם. "פול" גם בנה את עצמו כהלכה מבחינה שיווקית בחודשים האחרונים ויצר סביבו סקרנות שהתפוצצה בקופות, ועכשיו אפשר לקוות שהוא יחזיק מעמד גם בשבועות הקרובים, מה שאולי ישכנע את בעלי הזכויות עליו בישראל להפיץ אותו כאן.

"רנגו" מתקרב למאה מיליון דולר

מי שכבר נכנס לסטיסטיקה כשובר קופות לכל דבר ועניין הוא "רנגו" שבמקום השני. להיט האנימציה גרף בסוף השבוע 15.3 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו ל-92.6 מיליון דולר וקירב אותו לרף ההכנסות הנכסף של מאה מיליון דולר ויותר. לעומת זאת, "ירח אדום" מדשדש במקום השישי עם הכנסות של 7.2 מיליון דולרים בלבד בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר נמוך של 25.9 מיליון דולר. בקצב הזה, הוא יהיה כישלון גדול עוד יותר מ"אני מספר 4", הסרט הקודם שניסה לחקות החורף את "דמדומים".

בניגוד לכך, המותחן הרומנטי העתידני "כנגד כל הסיכויים" צועד במקום השביעי עם הכנסות של 5.9 מיליון דולרים ומאזן כללי נאה של 48.7 מיליון דולר, וכבר אפשר להבטיח כי הוא יכסה את ההשקעה בו ועוד יישאר עם עודף. זאת אי אפשר לומר על "דרושות אמהות במאדים", הקטסטרופה של אולפני דיסני, שגרף בסוף השבוע האחרון 5.3 מיליון דולרים בלבד ובכך העלה את מאזנו המצטבר ל-15.4 מיליון דולר בלבד. בהתחשב בכך שגם מעבר לים הוא לא עושה חיל, הסרט רחוק להחזיר את הכסף שהושקע בו כמרחק כדור הארץ ממאדים.

"Beastly", פנטזיית הנעורים שבמקום התשיעי, לא הכניסה הרבה יותר כסף – בסוף השבוע האחרון היא גרפה 3.2 מיליון דולרים, מה שהעלה את מאזנה ל-22.2 מיליון דולר. עם זאת, זה בערך היה התקציב שלה, כך שמפיקיה יכולים לשחרר אנחת רווחה. גם "רווקים לשבוע" שסוגר את הטבלה רושם מספרים תקינים בהתחשב בתקציבו הנמוך – הכנסות של 2.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 39.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully