וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולחה? בימאי הקליפים יפגשו עם ראשי ערוץ 24

אמילי גרינצווייג

24.3.2011 / 16:54

גורמים בערוץ: "אנחנו הנפגעים ולא הפוגעים. מאוד קל למצוא שעיר לעזאזל במקום לבדוק את העובדות". בימאי הקליפים: "אם הערוץ ימשיך במתכונתו הנוכחית, אנו מעדיפים שיסגר"

ערוץ 24 יזמין את ראשי איגוד במאי הקליפים לפגישה רשמית, על מנת לייצר עמם דיאלוג. זאת לאחר שבשבוע שעבר פורסם לראשונה בוואלה! אודות סרטון ברשת המציג את ערוץ 24 כבית קברות ובו מצבות לז'אנרים שונים, למעט המוזיקה המזרחית, כגון רוק, מוזיקה אלקטרונית, Fאנק ואינדי, שנקברו ב-2009, עת נמכר הערוץ לזכיינית קשת. המפגש, אותו יזמה עורכת הערוץ, נירית וייס, יתקיים בחודש הקרוב.

גורמים בערוץ אמרו בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "אנחנו הנפגעים ולא הפוגעים. מאוד קל למצוא שעיר לעזאזל במקום לבדוק את העובדות, אבל תעשיית המוזיקה הישראלית במצב גסיסה מתקדם. האחריות מוטלת על גורמים רבים, ולא רק עלינו" עוד אמרו אותם גורמים : "מוזיקת המיינסטרים עומדת במקום כמה שנים טובות. תעשיית הרוק לא השכילה לייצר מקורות הכנסה חלופיים למכירות הדיסקים שפסו מן העולם וחיה מן היד לפה". עוד ציינו הגורמים כי יוטיוב הפך לצינור העיקרי בו צורכים היום מוזיקה. מנתוני הערוץ עולה כי אמנם כמות הקליפים ירדה מאז נרכש על ידי קשת, אך מדובר בירידה של 20% בלבד. כן, ההצעות לקליפים שמגיעות לערוץ עומדות, לדברי גורמים בערוץ, על 8 קליפים בשבוע בלבד.

בימאי הקליפים: "הערוץ אינו ממלא את תפקידו"

לדברי נירית וייס, עורכת הערוץ : "אנחנו כמהים לקליפים חדשים. אנחנו הראשונים שחפצים בתיעוד טלוויזיוני הולם של מוזיקה, והתחלנו אף לנקוט מספר צעדים כדי להחיות את התעשייה. כולי תקווה שבמפגש עם הבימאים נוכל למצוא פתרונות חדשים ואופרטיביים שמתכתבים עם המציאות החדשה".

הבמאי רועי ורנר, שמייצג את בימאי הקליפים, אמר בתגובה: "אנחנו מאוד מקווים שהפגישה תביא עמה תוצאות טובות. אבל הדבר תלוי הרבה מאוד בהם. אני מקווה שמהפגישה הזו נצא עם זה שערוץ המוזיקה יאמר 'בואו נחשוב יחד איך אפשר לפתח את תרבות הוידאו קליפים בישראל, יחד איתנו'. אם נרגיש שמתכוונים לנצל ולהשתיק אותנו כי שלא נעשה רעש זה לא יקרה. מסחרי זה הרי לא יהיה, כולנו יודעים שהתעשייה לא צולחת, אבל אם יאמרו שיש פה ניסיון לקדם תרבות נעשה כל מה שרק נוכל.

"הטענות שיש לנו אינן נגד הערוץ, אלא נגד מי שאמור לפקח על מה שקורה בערוץ או בתרבות בישראל. מדינת ישראל נתנה במה לערוץ עם תפקיד מסויים, כאשר כיום הוא איננו ממלא את רובו. במנוע מסחרי הערוץ עובד יופי, אבל מבחינה תרבותית הוא כושל מאחר ונכון להיום הוא כמעט ואיננו משדר וידאו קליפים, למעט שעה במהלך היום ובשעות המאוחרות של הלילה. אנחנו מעדיפים שייסגר ערוץ המוזיקה עם הוא ימשיך במתכונתו הנוכחית כי אז אולי מישהו אחר ירים את הכפפה. במקביל אנו פועלים גם על משהו אלטרנטיבי שיזכה לחשיפה ואני מאמין שנראה שאנחנו יכולים לעשות דברים לבד וכי טענות הערוץ מבחינת דעת קהל אינן נכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully