וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תתעסקו עם פלורנטין: מי נגד מסיבות הרחוב בפלורנטין?

שני גורקביץ'

29.3.2011 / 17:53

ההרס והחורבן שהותירה מסיבת הרחוב האחרונה בפלורנטין הביא למסע של תושבי השכונה נגד האנשים שמבצעים צרכיהם בחדרי מדרגות ולאיים: "נגיש עתירה נגד מסיבת יום העצמאות"

כבר כמה שנים שמתקיימות מסיבות רחוב מרובות משתתפים בשכונת פלורנטין בתל אביב בשלושה מועדים - פורים, יום העצמאות והסילבסטר. החוגגים נוהרים מכל קצוות הארץ, המשטרה מתגברת כוחות וסוגרת מקומות בילוי והתושבים ובעלי העסקים נכנסים לכוננות ספיגה.

במסיבת פורים האחרונה חל שינוי משמעותי - היא קיבלה היתר מעיריית תל אביב. המהלך התאפשר בזכות התאגדות של כמה בעלי ברים ותיקים מלב השכונה, ששכרו את שירותיה של חברת הפקה וביד אחת עם סגן ראש העיר ויו"ר סיעת הצעירים, אסף זמיר, החליטו להסדיר את המסיבה שעל פי כל הדעות הייתה מתרחשת בכל מקרה.

המארגנים אספו חסויות, תכננו מוקדי עניין שירחיקו את הקהל מהרחובות הצרים לקצוות השכונה והציבו שירותים כימיים. העירייה מצידה השקיעה כסף, הציבה שוטרים ופקחים והורתה לתושבי השכונה לפנות מראש את כלי הרכב מהאזור כדי להגן עליהם מפני החוגגים. על פי הערכות המשטרה, למסיבה האחרונה הגיעו כ-55 אלף איש, שאמנם התנהלו בצורה פחות אלימה מאשר בשנים קודמות אך עדיין הותירו אחריהם שובל גדול של הרס וחורבן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגבור המשטרתי לא עזר. מסיבת הרחוב בעיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השנה, מתוך רצון להסדיר את המסיבה כחוק, החליטה העירייה להכתיב למארגני המסיבה תנאים שבגינם אישרה את האירוע", סיפר לוואלה! תרבות יגאל דותן, דור שלישי לתושבי השכונה. "העניין הוא שהתנאים שהם עמדו בהם, אם הם עמדו בהם, אינם תנאים שמכבדים את הזכויות הכי בסיסיות של מי שגר בשכונה הזו - למשל שלא יחרבנו לו ליד הדלת. נכון שהעירייה מיהרה לנקות את הכל בבוקר, אבל הם לא מנקים חדרי מדרגות וחצרות פרטיות ולא מפצים על הרס של חלונות ראווה ולא על השפלת הנפש", הוא הוסיף.

החשש של דותן הוא כי ההחלטה על קיום מסיבת יום העצמאות תתקיים ללא התייעצות עם התושבים. לדבריו, רוב התושבים אוהבים את האופי ה"חוגג" של השכונה ורוצים לשמר אותו אך בגבולות הסביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשמר את החגיגות בגבולות הסביר. מסיבת הרחוב בפלורנטין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמדה דומה לזו של תושבי השכונה נשמעת גם מקרב בעלי הברים השכונתיים שיזמו את הסדרת המסיבה האחרונה, וכעת עומלים על מכתב שיופץ לכל בית בפלורנטין ובו קריאה לתושבים לבוא ולהציע הצעות לשיפור ולצמצום נזקים, כדי להבטיח שמסיבת יום העצמאות תגרום להרבה פחות נזק. "בסך הכל כולם מבינים שזה משהו שלא ניתן למנוע, זה בא וממשיך מהרחוב, אין אף ראש לדבר הזה", אומר עודד פריידין, בעליהם של הברים סאצ'מו והמייט ברחוב ויטל. "בכל השנים האלה כשזה לא היה מאורגן, מי שסבל הכי הרבה היו אנשי העסקים - העסק שלנו שימש כשירותים, היו מכות היה פוגרום".

"אנחנו רוצים להיעזר בתושבים, ולהפיק לקחים", הוא מוסיף. "תנו לנו צ'אנס כי מסיבת פורים היתה המסיבה הראשונה שלנו וכבר הייתה טובה יותר", אמר פריידן. לדבריו שותף גם סגן ראש העיר, אסף זמיר, שאומר כי המסיבה האחרונה היוותה שיפור ניכר ממסיבות בשנים הקודמות, רק מעצם העובדה שהעירייה לא נאלצה להילחם בחוגגים אלא ניסתה מראש לשתף פעולה ולהסדיר את הנושא.

עודד פריידין. באדיבות המשפחה
"תנו לנו צ'אנס". עודד פריידין/באדיבות המשפחה

בהיבט הפקת הלקחים, נראה כי הבעיות החמורות ברורות לכולם: "נזדקק להרבה הרבה יותר שירותים כימיים", אומר זמיר, "ויותר אבטחה, בעיקר בכניסות לבניינים, ויותר נקודות עניין באזור סלמה ודרך יפו כדי למשוך את הקהל מהרחובות הצרים". בנוסף מסכימים כולם כי אם יוכלו להסדיר את המסיבות בפורים וביום העצמאות, אולי יצליחו למסמס את המסורת של מסיבות הסילבסטר, ולהעביר את הערב הראשון של השנה הנוצרית החדשה בצורה שקטה. בגזרת בעלי הברים ותושבי השכונה, הצדדים עתידים להיפגש מחר (רביעי) בערב ולדון במהלכים שיש לעשות כדי למנוע את הנזקים במסיבת יום העצמאות. כרגע נראה כי המסיבה תתקיים, ואף תזכה לאישור העירייה.

"העירייה אינה זו הקובעת אם המסיבה תתקיים שוב, אולם במידה והמארגנים יבקשו זאת תשתף עימם העירייה פעולה", כך מסרה העירייה בתשובה לשאלות הנוגעות לקיום מסיבת יום העצמאות. בעירייה הדגישו כי נעשו מאמצים גדולים לשמור על הסדר במסיבת הפורים תוך הגברת הפיקוח המשטרתי ותגבור שירותי הניקיון.

עם זאת, כמה מתושבי השכונה כבר הודיעו כי אם העירייה תנפיק אישור למסיבה מבלי להגיע להסכמה עמם, הם מתכוונים לעתור לבית המשפט נגד ההחלטה. "מצידי, שנשב ביחד עד שייצא עשן לבן", אמר דותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully