וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרדים מג'וליאנו מר: "הכתובת הייתה על הקיר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.4.2011 / 16:34

בני משפחה, חברים, יוצרים ושחקנים הגיעו לחלוק כבוד אחרון לשחקן והיוצר ג'וליאנו מר שנורה שלשום בסמוך לתיאטרון החופש בג'נין. מר הובא למנוחות בבית העלמין ברמות מנשה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

שחקן התיאטרון הישראלי-ערבי, ג'וליאנו מר חמיס, שנרצח שלשום על ידי חמושים בג'נין, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית הקברות בקיבוץ רמות מנשה. מר חמיס ינטמן לצד אמו, ארנה. מכרים, חברים, בני משפחה ושחקני תיאטרון וקולנוע רבים השתתפו בהלוויה.

מאות בני אדם הגיעו הבוקר לטקס האשכבה שנערך לזכרו בתיאטרון אל-מידאן בחיפה. המשתתפים באירוע חלפו על פני ארונו של מר שהוצב על הבמה, ונשאו דברים לזכרו. בין המשתתפים בטקס היו השחקנים דן תורג'מן, קלרה חורי, מכרם חורי, סלים דאו וסלאם בכרי, והסופר עלא חליחל. כמו כן הגיע למקום חבר הכנסת לשעבר עיסאם מח'ול. לאחר הטקס יצא מסע הלוויה לכיוון מחסום ג'למה בג'נין, שם ייערכו לו חבריו מהעיר טקס נוסף. הלווייתו של מר החלה בשעה 16:00 בבית העלמין ברמות מנשה.

השחקן עלי סלימאן, שהשתתף אף הוא בטקס, אמר כי התקשה לקבל את הבשורה על הירצחו של מר. "חשבתי שזה לא אמיתי, שזה רק חלק מההצגה". הוא הבטיח: "נמשיך ללכת בעקבותיו של ג'וליאנו". גם ראש עיריית חיפה, יונה יהב ספד ליוצר המוערך. יהב אמר לוואלה! חדשות כי מר היה אדם בעל "יופי חיצוני ויופי פנימי כאחד". לדברי ראש עיריית חיפה, "ירו לנו בתקווה". יהב תיאר את פועלו החיובי של מר, שפעל לדבריו לצד ילדים במחנה פליטים בג'נין "כדי לקדם דיאלוג תרבותי", ואמר כי עיריית חיפה תשקול דרכים שונות להנצחתו.

מסע לוויה ברחובות חיפה לזכרו של ג'וליאנו מר, אפריל 2011. אורי לנץ
מסע ההלוויה של ג'וליאנו מר ברחובות חיפה/אורי לנץ

עלא חליחל, שחקן וחברו הטוב של מר אמר כי "הייתה לי זכות ענקית להכיר אותו. בשנה האחרונה עבדנו על סרט משותף ואני מתכוון להמשיך לעבוד עליו ולהקדיש אותו לג'ול". חליחל סיפר כי מר לא חשש להתגורר בג'נין. "לפני חודש ישבנו בביתו בג'נין והוא התבדח ואמר 'אני יוצא מכאן רק עם כדור בראש'. הכתובת הייתה על הקיר והוא ידע שמה שהוא עושה יותר חשוב מהפחד". השחקנית קלרה חורי, שעבדה עם מר לאחרונה, תיארה את גודל הכאב. "אני עוד לא מעכלת", אמרה. "הוא היה איש מוכשר ואין כמוהו. זה פשוט חבל".

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עצרו אתמול בג'נין פעיל חמאס בחשד למעורבות ברציחתו של מר-חמיס, שנורה למוות שלשום בעיר. סוכנויות הידיעות הפלסטיניות דיווחו כי גם כוחות צה"ל נכנסו אמש לג'נין כדי לחקור שם את נסיבות הירצחו של מר. בדיווחים נמסר כי צה"ל הציב מחסום בכניסה לעיר, וכי חיילים ערכו תחקורים לאזרחים פלסטינים. מדובר צה"ל נמסר כי "בעקבות אירוע הרצח ביצע כוח צה"ל במהלך הלילה סיור בעיר ג'נין. לא בוצעו מעצרים או חקירות במהלך הסיור

ג'וליאנו מר חמיס: 2011-1958

ג'וליאנו מר-חמיס נולד ב-1958 בנצרת לאם יהודיה, ארנה, ולאב ערבי - צליבא חמיס. הוא שירת בצה"ל כלוחם בחטיבת הצנחנים ולאחר מכן פנה לקריירת משחק. תפקידו הראשון בקולנוע היה בסרט "המתופפת הקטנה" של הבמאי האמריקאי ג'ורג' רוי היל, שם שיחק לצד דיאן קיטון. בהמשך כיכב בשלל סרטים, בהם "זעם ותהילה" של אבי נשר, "זהר" של ערן ריקליס ו"כיפור" של עמוס גיתאי. בשנת 2002, היה מועמד לפרס אופיר על תפקידו ב"טאהרה" של גיתאי.

בנוסף, שיחק מר בכמה הצגות בתיאטרון בית לסין, תיאטרון חיפה ותיאטרון הבימה, וביים ב-2003, יחד עם דניאל דניאל, סרט דוקומנטרי עטור פרסים - "הילדים של ארנה" - שעסק בתיאטרון נוער שהקימה אמו בג'נין בשנות ה-90. בשנת 2006 חזר מר לג'נין והקים בה תיאטרון קהילתי בשם תיאטרון "החופש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully