וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית תדרוש מהאו"ם לאסור טיסה מעל עזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.4.2011 / 16:22

מזכ"ל הליגה הערבית הודיע כי ידרוש ממועצת הביטחון לאסור טיסה בשמי עזה. משרד החוץ הטורקי גינה בחריפות את התקיפות "האינטנסיביות וחסרות הפרופורציה" של ישראל ברצועה

הליגה הערבית צפויה לדרוש ממועצת הביטחון של האו"ם להכריז על רצועת עזה 'אזור אסור לטיס' ובכך למנוע מישראל לטוס מעליה – כך הודיע היום (ראשון) מזכ"ל הליגה, עמרו מוסא, במהלך כינוס מיוחד בקהיר שנערך לבקשת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. "נטיל על גוש מדינות ערב באו"ם לבקש ממועצת הביטחון לקיים ישיבה דחופה במטרה לשים קץ למתקפות הישראליות עזה ולהטיל סגר אווירי עליה אשר ימנה ממטוסי צה"ל לטוס שם", אמר.

במקביל, טורקיה גינתה היום את מה שכיתה "ההתקפות האינטנסיביות וחסרות הפרופורציה" של ישראל על רצועת עזה, בתגובה לירי טיל הנ"ט לעבר אוטובוס התלמידים בשבוע שעבר. "אנחנו מגנים בחריפות את ההתקפות הישראליות שפצעו והרגו אזרחים בעזה", נאמר בהודעת משרד החוץ הטורקי. עוד נאמר בהודעה כי "אסור שהאזור ייכנס למערבולת חדשה של אלימות".

במהלך סוף השבוע ביצע צה"ל תקיפות רבות ברצועה בתגובה לירי הטיל על האוטובוס ולהתגברות ירי הרקטות משטח הרצועה לעבר ישראל. בהתייחסו לכך, אמר שר הביטחון אהוד ברק "החמאס ספג מכה קשה", וכי "הירי שלנו מאוד אפקטיבי ומדויק, ולכן הם ספגו מכה קשה".

יחסיהן של טורקיה וישראל מתוחים מאז מבצע עופרת יצוקה ברצועה בתחילת ינואר 2009, אז עזב במחאה ראש ממשלת טורקיה ארדואן פורום משותף עם נשיא המדינה שמעון פרס בוועידת דאבוס. המשבר בין המדינות הגיע לשיא בעקבות אירועי ההשתלטות על המשט לעזה במאי 2010. שתי המדינות המשיכו להחליף מהלומות דיפלומטיות, וניסיונות להפשיר את היחסים לא עלו עד כה יפה, בעוד הטורקים מתעקשים על התנצלות ישראלית רשמית.

בחודשים האחרונים פורסמו מסקנותיהן הסותרות של שתי הוועדות שבדקו את האירועים - ועדת טירקל הישראלית קבעה כי ההשתלטות על הספינה נעשתה בהתאם לחוק הבינלאומי וכי "חיילי צה"ל פעלו באופן מקצועי"; מנגד, מסקנות ועדת החקירה הטורקית היו כי "חמישה מהטורקים נורו מטווח קצר" וכי ישראל הפרה את החוק הבינלאומי. בשבועות הקרובים צפויות להתפרסם מסקנותיה של ועדת חקירה נוספת - של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully