וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערת שוליים" של יוסף סידר בתחרות הרשמית בפסטיבל קאן

14.4.2011 / 12:10

סרטו של הבמאי, שבעבר זכה בפרס הבמאי בפסטיבל ברלין והיה מועמד לאוסקר על "בופור", הוכרז היום כאחד מן המתחרים באירוע הקולנוע החשוב בעולם ויתמודד מול אלמודובר ועוד

הוועדה המארגנת של פסטיבל קאן, אירוע הקולנוע החשוב והיוקרתי בעולם, הודיעה היום (חמישי) על רשימת הסרטים שיוצגו במסגרת הפסטיבל, שיתקיים השנה בריבייריה בין 11 ל-22 במאי. הרשימה כללה כמה הפתעות, ואחת מהן היתה משמחת במיוחד מבחינת הקולנוע הישראלי: "הערת שוליים", סרטו של יוסף סידר על מאבק בין שני חוקרי תלמוד שהם במקרה גם אב ובנו (ליאור אשכנזי ושלמה בר-אבא), ישתתף בתחרות הרשמית של הפסטיבל.

היום פורסמו שמות 19 המשתתפים בתחרות זו, ובשבוע הבא יתפרסמו שמות של שלושה סרטים נוספים. נכון לעכשיו, יתמודד סידר מול סרטיהם החדשים של כמה מן הקולנוענים המוערכים בעולם, ובהם "עץ החיים" של טרנס מאליק בכיכובו של בראד פיט, "The Skin I live In" של פדרו אלמודובר בכיכובו של אנטוניו בנדרס, "מלנכוליה" של לארס פון טרייר בכיכובם של קירסטן דאנסט ושרלוט גנסבורג ו"Le Gamin au velo" ( "הילד על האופניים") של האחים דארדן (שקטפו את דקל הזהב, הפרס החשוב בפסטיבל, גם על "רוזטה" וגם על "הילד").

יו"ר חבר השופטים של התחרות יהיה רוברט דה-נירו, ובשבוע הבא יוכרזו שמות עמיתיו שיחרצו את גורלו של סידר. כזכור, הבמאי הישראלי כבר קטף את פרס הבמאי בפסטיבל ברלין על "בופור" וגם היה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר על דרמת מלחמה זו, ועכשיו הוא ינסה לשחזר את ההישגים גם בקאן.

בתגובה ראשונה להכרזה המשמחת, אמר סידר כי "הערת שוליים מתרחש בחוג לתלמוד של האוניברסיטה העברית, במרתפי הספרייה הלאומית, ובעולמו הפנימי של פילולוג עקשן. המחשבה שהסיפור המוזר הזה ירצד ויאיר את המסך הענק של פסטיבל הקולנוע הגדול והמסוקר בעולם מופלאה וממלאת אותי באופטימיות".

כמו כן, ישתתפו במסגרת הרשמית של התחרות שני סרטים נוספים תוצרת הארץ. מדובר ב"על מרתה לעוף" של מעיין ריף מן החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב בכיכובה של אניה בוקשטיין, וב"פתח ביתי" של ענת קוסטי מבצלאל, ושניהם ישתתפו בתחרות סרטי הסטודנטים.

בשבוע הבא יכריז הפסטיבל על המתחרים במסגרות הנוספות שלו, שבוע המבקרים והשבועיים של הבמאים, וקרוב לוודאי שרשימה זו תכלול גם היא כמה שמות תוצרת הארץ. בין הפייבורטים מוזכרים סרטיהם החדשים של ערן קולירין ("ביקור התזמורת") ושל הגר בן אשר ("משעולים").

ועוד בריביירה: ג'וני דפ ומל גיבסון

כמו כן, פרסמה הוועדה הרשמית את שמות המשתתפים במסגרת "מבט מסוים", השנייה בחשיבותה בפסטיבל. את התחרות יפתח "Restless" של גאס ואן-סנט האמריקאי, בכיכובה של מיה וואסיקובסקה ("אליס בארץ הפלאות"), והוא יתמודד מול שני במאים נוספים המוכרים היטב לקהל הישראלי - קים קי-דוק הקוריאני, שיציג את "Ariang", וברונו דומון הצרפתי, שיציג את "Hors Satan".

כמדי שנה, יתקיימו במסגרת הפסטיבל גם הקרנות של סרטים מדוברים שלא ישתתפו בתחרות. כך, בין השאר, יעניק קאן חשיפה ל"שודדי הקריביים: זרמים זרים", הפרק הרביעי בסדרת הפיראטים שוברת הקופות בכיכובו של ג'וני דפ, פנלופה קרוז ועוד, ול"קונג-פו פנדה 2", הפרק השני בסדרת סרטי האנימציה, שאותה מדבבים ג'ק בלאק, אנג'לינה ג'ולי ואחרים.

כמו כן, יציג הפסטיבל את "החיים הכפולים של וולטר" ("The Beaver") סרטה של ג'ודי פוסטר בכיכובו של מל גיבסון, ואת "La conquete" ("הכיבוש", בתרגום חופשי), סרט צרפתי מדובר על דרכו של הנשיא ניקולה סרקוזי לצמרת. כפי שכבר פורסם, את האירוע יפתח "חצות בפריז", סרטו החדש של וודי אלן, שבו מופיעים אוון ווילסון ורייצ'ל מקאדמס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully