וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: טקס הזיכרון בברכת הסולטן בירושלים - בחינם

שני גורקביץ'

7.5.2011 / 22:07

לאחר שברי סחרוף ואמנים נוספים ביטלו את השתתפותם באירוע עקב התשלום שנגבה מהקהל, התגייסו העירייה ותורמים פרטיים כדי לממנו

במאמץ של הרגע האחרון נמצא מימון חיצוני לטקס השנתי של עמותת "זוכרים" שייערך מחר (ראשון), ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, בבריכת הסולטן בירושלים. בהודעה רשמית של עיריית ירושלים ועמותת "זוכרים" נמסר הערב כי הכניסה לאירוע תהיה בחינם לאחר שהעירייה ומספר תורמים פרטיים התגייסו כדי לממנו. ההודעה באה לאחר שבשבוע שעבר הודיעו חלק מהאמנים שהיו אמורים להשתתף באירוע, ביניהם ברי סחרוף, שולי רנד ועמיר בניון, כי הם מבטלים את השתתפותם לאור העובדה שהכניסה לטקס היתה אמורה להיות בתשלום. ואילו שלמה גרוניך התנה את השתתפותו בטקס בהשבת כספם של רוכשי הכרטיסים.

"העירייה התגייסה לסייע לקיום אירוע ההנצחה הייחודי והחשוב שמקיים ארגון 'זוכרים' בברכת הסולטן, שיתקיים בצד אירועי העירייה הרבים שהכניסה אליהם היא ללא תשלום", נמסר בהודעה. "לאחר יום הזיכרון יתאפשר לכל מי שרכש כרטיס לקבל החזר, זאת בנוסף למעל אלף הכרטיסים שכבר חולקו למשפחות השכולות". טרם הוברר האם האמנים שביטלו את השתתפותם יופיעו עתה בכל זאת.

מה עם הטקסים בתשלום בחיפה, באר שבע ובת ים?

על פי עמותת "זוכרים", בכל הפעמים הקודמות שבהן נערך האירוע, שמתקיים זו השנה השישית, התבקשו חלק מהמשתתפים לרכוש כרטיסים על מנת לכסות את עלות הפקתו. "יש להדגיש כי האירוע נעשה לחלוטין ללא כוונת רווח ואנו מקווים שבשנה הבאה הוא יזכה לתמיכה הציבורית הנדרשת שתייתר את הצורך בהשתתפות הציבור", אמרו בעמותה.

יש לציין כי הסערה סביב האירוע, שאף ישודר בערוץ 2, הפנתה את הזקור גם לטקסי זיכרון נוספים במתקיימים בתשלום ברחבי הארץ, בין היתר בבת ים, חיפה ובאר שבע. בימים האחרונים הוקמה קבוצת פייסבוק פעילה מאוד המוקדשת לנושא, מופצת עצומה לאיסור גביית תשלום על טקסי זיכרון ואפילו כמה חברי כנסת הודיעו כי ייזמו הצעות חוק בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully