וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הבימה מתריעים: אם לא נקבל משכורת במועד - נשבות

שני גורקביץ'

24.5.2011 / 12:22

לאחר ששבתו למשך מספר שעות בתחילת החודש בשל עיכוב בתשלום משכורותיהם, מאיימים עתה עובדי התיאטרון כי ישבתו אם הדבר יחזור על עצמו ביוני

ועד העובדים של תיאטרון הבימה שיגר אתמול (שני) מכתב להנהלה בו התריעו כי אם לא יקבלו בחודש הבא את שכרם במועד - ישבתו. בתחילת החודש שבתו אנשי הצוות הטכני של התיאטרון במשך מספר שעות כיוון שמשכורותיהם לא שולמו במועד הקבוע על פי החוק.

"מדובר בתופעה החוזרת על עצמה באופן קבוע, חודש אחר חודש, כאשר שכר העובדים מולן, בניגוד לזכויות העובדים ובניגוד לחוק הגנת השכר", כותבים העובדים המיוצגים על ידי עורך הדין בני כהן. "נוסף על כן, הנהלת תיאטרון הבימה אינה מעבירה את הכספים המיועדים להבטחת זכויותיהם הסוציאליות של העובדים. מעבר לעובדה כי התנהלות התיאטרון פוגעת פגיעה קשה בזכויותיהם ובתנאי עבודתם של עובדי הבמה הרי שמדובר גם בעבירה פלילית".

לטענת עורך הדין כהן "מדובר בעובדים מקצועיים ומסורים, אשר עושים ימים כלילות על מנת לסייע לשיקומה של הבימה, הם תרמו מכספם וויתרו על שכר ותנאי עבודה לטובת שיפור מצבה הכלכלי של הבימה והם אינם ראויים לייחס המזלזל והבוטה כלפיהם הנוגד את החוק".

התיאטרון הלאומי נמצא כבר שנים בחובות כבדים מאוד, ובמהלך התקופה האחרונה נעשים מאמצים גדולים במשרדי התרבות והאוצר למציאת מתווה שיסייע להבימה. בנוסף לכל, טרם הסתיימו השיפוצים במבנה הקבע של התיאטרון, שחרגו בצורה משמעותית מהמועד המתוכנן, והבימה עדיין נאלץ להתנהל במשרדים ואולמות שכורים.

מתיאטרון הבימה נמסר בתגובה: "הנהלת תיאטרון הבימה פועלת ועושה את כל המאמצים על מנת שמשכורות השחקנים והעובדים ישולמו כבכל חודש בזמן וכך גם נמשיך בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully