וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר הצייר והפסל אורי ליפשיץ

שני גורקביץ'

28.5.2011 / 18:15

האמן, שהיה ידוע בציוריו כמו גם בהתבטאויותיו השערורייתיות, נכנע למחלת הסרטן והוא בן 75. "אבד אחד הציירים החשובים בארץ" אמר דוד טרטקובר

הפסל והצייר אורי ליפשיץ הלך היום אחר הצהרים (שבת) לעולמו בביתו בנווה צדק בתל אביב כתוצאה ממחלת הסרטן בה לקה. הוא היה בן 75 כשנפטר.

"אבד אחד הציירים החשובים בארץ", אמר חברו של ליפשיץ, המעצב דוד טרטקובר, בשיחה עם וואלה! תרבות. " הוא היה איש עם אינטגריטי ויכולות מופלאות של ציור ושל רישום, איש שהיה מחובר להוויה הישראלית כל הזמן. העבודה שלו היתה אינדקס של החיים בארץ - וכך הוא קרא לה גם. הוא עשה את כל זה בכישרון מופלא שבא לידי ביטוי כבר למעלה מ-50 שנים, מאז שעזב את הקיבוץ ועבר לגור בתל אביב. הוא באמת היה מהאמנים המשובחים שחיו כאן בארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העבודה שלו היתה אינדקס של החיים בארץ". אורי ליפשיץ, "אריק ברמן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליפשיץ נולד בקיבוץ גבעת השלושה ושירת בצבא בצנחנים. הוא החל לצייר בתחילת שנות ה-60 על אף שמעולם לא למד אמנות באופן פורמלי. הוא צייר בעיקר בסגנון אקספרסיוניסטי ומופשט, אך לעיתים גם הכניס דימויים החדשותיים ליצירותיו כמו בסדרת עבודות שבהן צייר על פי צילומים של צלם העיתונות זיו קורן. ליפשיץ לא חשש מעולם לומר את דעתו בנושאים אקטואליים, ובעיקר זכורות אמירותיו מעוררת המחלוקת נגד הומוסקסואלים, נשים ומזרחים.

כמו אמנים רבים, היה גם ליפשיץ אחד מיושבי קפה כסית בתל אביב, ולפני שנה הציג את "פני הספרות", תערוכה של פורטרטים שצייר בו לאורך השנים. ליפשיץ, זוכה פרס דיזנגוף לאמנות, נחשב לאמן פורה והרבה להציג בתערוכות בארץ ובעולם. הוא יובא למנוחות מחר ב-16:00 בבית הקברות בקיבוץ גבעת השלושה, בו נולד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully