וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מוזיאון תל אביב הלך לעולמו

עינב שיף

10.6.2011 / 10:44

מוטי עומר, המנכ"ל והאוצר הראשי של המוזיאון, נפטר לאחר מאבק במחלת הסרטן והוא בן 70. דורון לוריא: "ידו היתה בכל"

פרופסור מרדכי (מוטי) עומר, המנכ"ל והאוצר הראשי של מוזיאון תל אביב לאמנות, מת הלילה (שישי) והוא בן 70. הלוויתו תיערך היום בירושלים.

עומר הלך לעולמו בבית החולים איכילוב בתל אביב, שבו אושפז בחודשים האחרונים בשל מחלת הסרטן. סיבת המוות היא ככל הנראה קריסת מערכות לאחר השתלת מח עצם שכשלה.

"מוטי היה קודם כל מלומד במובן העתיק של המילה", ספד לו האוצר דורון לוריא בשיחה עם וואלה! תרבות. "הוא כתב הרבה מאמרים, הקים את הגלריה האוניברסיטאית ב-1977 ואצר אותה, עשה המון להפצת האמנות הישראלית בארץ ובעולם. הוא היה מרצה בחסד, עובדה שאנשים הלכו אחריו 33 שנה כדי לשמוע הרצאות שלו. חלום חייו היה לפתוח את הבניין החדש שהוא הגה אותו ויצר אותו. הבניין ייפתח בעוד חמישה חודשים, קשה לנו להאמין שהוא לא יהיה בפתיחה".

"אני אזכור אותו כאבא רוחני, וכך גם עוד רבים", הוסיף לוריא בעצב. "ידו היתה בכל ויד כל בו. לפני שנתיים הוא המשיך ללמד באוניברסיטה בהתנדבות לאחר שהיה צריך לצאת כבר לגמלאות, כי הוא לא יכול היה שלא להמשיך לחלוק את הידע שלו עם אחרים. זה היה הדלק מבחינתו. הוא היה מכור לפעילותו".

"פרופ' עומר עיצב את דמותו של מוזיאון תל אביב והיווה דמות מפתח בהפיכתו למוזיאון תוסס, מרכזי ובולט בשיח היומיומי עם האמנות הישראלית והבינלאומית", כך מסרה שרת התרבות לימור לבנת. "פרופ' עומר ז"ל הקים את קורס המוזאולוגיה הראשון בארץ והעמיד דור שלם של אוצרים וחוקרי אמנות ישראלית. מותו של פרופ' עומר הוא אבידה גדולה מאד לעולם האמנות בישראל".

עומר הוא בוגר תואר ראשון בתולדות האמנות באוניברסיטת ירושלים ולאחר מכן בעל תארים מאוניברסיטת קולומביה ומאוניברסיטת מזרח אנגליה. הוא עבד במוזיאון המומה בניו יורק ולאחר מכן השתלב באקדמיה הישראלית לאמנות, בין השאר בבצלאל ובאוניברסיטת תל אביב, שם כיהן כראש החוג לתולדות האמנות וכן כראש מחלקת לימודי המוזיאולוגיה. לתפקיד מנכ"ל מוזיאון תל אביב מונה ב-1994 ונכנס לתפקיד בשנת 1995. מאז, הוא נחשב לאחד האנשים החזקים בעולם האמנות הישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי עומר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully