וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימי וויינהאוס חיסלה לעצמה את הקריירה

דפנה לוסטיג

23.7.2011 / 19:46

ההופעה העגומה של איימי וויינהאוס בבלגרד לא רק הבהירה עד כמה היא עמוק בסמים אלא גם סימנה את סופה של הקריירה שלה. דפנה לוסטיג ריהאב

ממש כמו שמאמינים לשקרים של חבר שהסתבך, ככה ניתן היה, איכשהו, להאמין להצהרות שפיזרו בשנתיים האחרונות חברת התקליטים והמשפחה של איימי וויינהאוס. הם סיפרו הרבה סיפורים, וחלקם אפילו נשמעו יחסית הגיוניים: איימי בג'מייקה, איימי בגמילה, איימי מבריאה, איימי ממש תיכף תתחיל לעבוד על חומר חדש. בשבוע שעבר גילינו שאם איימי ווינהאוס אכן עובדת על חומר חדש, הרי שזה ממש לא חומר מהסוג שיביא אותה לפסגת המצעדים. זה החומר מהסוג שייקח אותה לקבר.

כל העולם, או לפחות כל מי שמתעניין במוזיקה, ראה את סרטוני הווידאו שצולמו בהופעה שלה בפסטיבל מוזיקה בבלגרד. ואם יש משהו ממסמר בסרטונים האלה, מלבד המראה העגום של אישה מסוממת שמנסה לשיר ולרקוד, זו ההבנה הבאה: איימי וויינהאוס כבר לא תחזור.

איימי וויינהאוס הלכה לעולמה

איימי וויינהאוס מתה – פרידה מזמרת יחידה מסוגה

איימי וויינהאוס – השירים הגדולים

איימי וויינהאוס מתה - המועדון העצוב של גיל 27

מובי, ריהאנה ואחרים מספידים את איימי וויינהאוס

איימי וויינהאוס. AP
הפרסומים אומרים אלכוהול, הגירודים אומרים סמים. וויינהאוס/AP

התיעוד האחרון הוא כמובן לא הראשון שבו צולמה איימי מסטולה לחלוטין. בסרטון פיראטי שפירסם צהובון בריטי לפני כמה שנים היא נראתה מרוחה בסלון ביתה, שואבת קוקטייל של אקסטזי וקראק. ברוב הפרסומים נכתב שאלכוהול הוא שגרם לאייימי להתפורר במהלך ההופעה בבלגרד, אבל הגירודים האובססיביים בזרועה ובשערה נראים דווקא יותר כמו קריז או סוטול של הרואין. וודקה או סמים, זה לא ממש משנה - זו הפורמליות שבמסטוליות הזו שהופכת את הפרידה מאיימי למציאותית כל כך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
איימי וויינהאוס. AP
זה נראה כאילו היא רצתה שנראה אותה כך כדי שנפנים שהקאמבק לא יגיע. וויינהאוס בהופעה בבלגרד/AP

הסרטונים מבלגרד אינם עוד פרסום צהובוני שהושג בדרכים עקלקלות, כזה שמאפשר לדוברים ויחצנים לשלול את הלגיטימציה שלו ולהמשיך לפמפם סיפורי גמילה. הפעם זו איימי עצמה שלקחה את המחלה שלה למקום שבו כולם יראו, יבינו ויפנימו אותה. לפרקים זה מרגיש כאילו היא רצתה שנראה אותה כדי שנניח לה, כדי שנפסיק לצפות ממנה להחלים ולעשות את הקאמבק ההרואי שלה בשביל הקתרזיס שלנו. המטרה הזו - בין אם באמת היתה, בין אם לא – הושגה בתקרית בלגרד. במו ידיה היא ריסקה את המעט שנשאר לה מהקריירה ואת הפרנסה היחידה שלה.

עולם הפופ צריך אגדות. הסיפור של מילי ונילי היה טרגי אבל הוא גם היה הפרק הכי טוב ב-"Behind the Music" של VH1. איימי וויינהאוס, אישה שעדיין חיה ונושמת, הפכה השבוע להיסטוריה בעודה בחיים. תקראו למארק רונסון שיכתוב הספד וילחין קינה; את ה"בהיינד דה מיוזיק" הזה כבר אפשר להתחיל לצלם. לא צריך פה לוויה רשמית - הסרטונים מבלגרד הם הלוויה האמיתית של איימי וויינהאוס.

*הטקסט פורסם לראשונה ב-26 ביוני והוצף שוב עם מותה המצער של הזמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully