וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב נולד 9: מה הטעם להמשיך?

עינב שיף

14.7.2011 / 7:45

תוכנית פוסט-טראומת הטיית ההצבעות של "כוכב נולד" הראתה עד כמה התוכנית נמצאת במצב חמור, ולא ברור למי אכפת כבר מי יזכה בה

1. תוכנית יום הכיפורים של "כוכב נולד 9" נפתחה במעין סטייטמנט של צביקה הדר, שסיפר שהיה ניסיון להטות את התוצאות ושתמר יהלומי לא תשוב לתוכנית, למרות שבהפקת התוכנית הפצירו בה. אבא של תמר יהלומי? המעורבות שלו בפרשה? העובדה שבעצם לערב הזה אין שום משמעות כי כל חוקי התוכנית נשברו?

לא, "כוכב נולד" היא מכונה ותמר יהלומי, כלומר אבא שלה, היו בורג סורר שטופל בהתאם. באופן סמלי, אורטל אדרי בחרה לפתוח את המשדר בביצוע של "עכשיו אתה חוזר בחזרה" של מירי מסיקה, עם המשפט "אני לא יכולה שוב לתת ללב שלי לחטוף ממך כזאת סטירה", כשבעצם זה מה ש"כוכב נולד" עושה לצופיה כל עוד היא לא מחליטה מה לעזאזל קורה איתה.

2. מצד שני, אפשר רק לרחם על הפקת התוכנית בעקבות התוכנית האחרונה: תסתכלו על הפרצוף האומלל של נוי דנן, שבגלל שטות האקפלה (כל מתמודד חויב להתחיל את השיר ללא ליווי להקה) שנכפתה עליו זכה לכניסה מוקדמת של הלהקה, ועוד חטף על כך מהשופטים כאילו הוא זה שהתבלבל; שימו לב למופע האימים של צדי צרפתי, שבשלב מסוים החליט שהוא לא מתייחס לפורמט האקפלה ולמרגול, שממשיכה באווירת פאולה עבדול וטענה שנוי דנן "לקח ריזיקה גדולה עם האקפלה" עד שצביקה הדר הסביר לה שכל המתמודדים ישירו כך; צפו בראיונות התלושים שהדר קיים עם המתמודדים, עם משקפי שמש רס"רים שהפכו את המעמד לשיחת "איחלתי לחייל בהצלחה". כל אלו מעידים ש"כוכב נולד" הסתבכה בפורמטים, הסתבכה עם השופטים, הסתבכה עם המנחה והסתבכה עם עצמה.

3. למרות התוכנית הבעייתית מאוד, לירון רמתי הוא בהחלט המתמודד שהיה צריך לשוב, בעיקר כדי לקיים את הבטחת מלחמת גוג ומגוג בינו ובין דוד לביא בגמר, כשבעמדת ה"כן שותפה" תתייצב ככל הנראה חגית יאסו, מתמודדת ראויה לחלוטין בעונה הזו ובוודאי עדיפה על לידור סולטן הלא טוב ונוי דנן המשעמם. זהו המהלך היחיד שמצליח להחזיק את העניין התחרותי סביב התוכנית, אבל התחושה הקשה היא שאין בכל זה טעם.

פרשת ההצבעות, אולי החמורה שבפרשיות הריאליטי בטלוויזיה הישראלית, הפכה את המאבק המרתק בין רמתי ללביא למשהו משני, תזכורת לאירוע התרבותי ש"כוכב נולד" היתה פעם ותשוב להיות רק אחרי תיקון גדול שתבצע בעצמה. אבל בינתיים, הלהקה ממשיכה לנגן "Fuck You I Won't Do What You Tell Me" של רייג' אגיינסט דה מאשין (מתוך "Killing In The Name") כאילו זו מוזיקת מעליות, ולא מה ש"כוכב נולד" אומרת בעצם לצופים.

כוכב נולד 9: דוד לביא וכל השאר

כוכב נולד 9: דברו על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully