וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הדרדסים" בתיקו עם "הפלישה למערב" של הריסון פורד

30.7.2011 / 21:33

אין הכרעה בקרב בין סרט הילדים ומערבון הפנטזיה עתיר הכוכבים. בינתיים, "הארי פוטר" האחרון נכנס למועדון המיליארד

לעולם אל תזלזלו בקונדסון

קחו כוכבי ענק בליגה של דניאל קרייג והריסון פורד, צרפו להם מפיקים בסדר הגודל של סטיבן שפילברג ורון הווארד ואת הבמאי ג'ון פאברו, שביים את צמד שוברי הקופות בסדרת "איירון מן", ועדיין לא תצליחו לגבור על קונדסון, ביש-גדא ושאר חבריהם. כך התברר בסוף השבוע האחרון בקופות ארצות הברית, שבו "Cowboys and Aliens" (ובעברית: "הפלישה למערב") מערבון המדע הבדיוני של כל האושיות הנכבדות הללו, נאלץ לפי ההערכות לחלוק את הבכורה עם "הדרדסים".

וכך, "הדרדסים" התעלה על התחזיות וסיים את סוף השבוע הראשון להפצתו עם 36.2 מיליון דולר בכיס. כל זה לא מובן מאליו, כיוון שהסרט הופץ בכמות פחותה של אולמות מאשר "הפלישה למערב", פנה לגיל הרך בלבד, מבוסס על סדרה נושנת שכבר לא בהכרח מוכרת בכל בית באמריקה וספג ביקורות גרועות. אז למה בכל זאת הוא טיפס לצמרת? שוב התברר כי מוצרים ילדותיים שמבוססים על שילוב בין אנימציה ושחקנים בשר ודם הם מניה בטוחה ויהי מה. וכך, בדיוק כמו "יוגי דב" ושני הפרקים בסדרת "אלווין והצ'ימפנקס", גם "הדרדסים" בדרכו להיות להיט בקופות אמריקה. את אלה של ישראל הוא ינסה לרסק מסוף השבוע הקרוב.

שוב הרגו את הקאובוי

גם "הפלישה למערב" גרף לפי ההערכות 36.2 מיליון דולר, אבל במקרה שלו אין מדובר בהישג כי אם בכישלון חרוץ - וזאת משום שהסכום הזה נמוך יחסית לתחזיות הפסימיות ביותר ובטח שיחסית לתקציבו האדיר, שלפי ההערכות עמד לכל הפחות על 150 מיליון דולר.

למעשה, למרות כל השמות הגדולים שהיו מעורבים בהפקתו, מדובר בכרוניקה של כישלון ידוע מראש: ראשית, כיוון שמדובר בערבוב בין מערבון ומדע בדיוני, והקהל האמריקאי מאז ומעולם לא אהב ערבובי ז'אנרים ובטח שלא מערבונים שמערבבים בהם קומדיה ו/או פנטזיה. כמו כן, בשני העשורים האחרונים, למעט כמה יוצאי דופן, הוא גם מאס במערבונים בכלל.

נוסף לכך, "הפלישה למערב" סבל מתסבוכת הפקתית ארוכת שנים ובסיכומו של דבר גם מקמפיין שיווקי חלש, מה שיצר סביבו דיבור שלילי בחודשים האחרונים. אם כל זה לא מספיק, הרי שעם צאתו גם הביקורות עליו היו פושרות למדי.

כיוון שהסרט פונה בעיקר לקהל בוגר, מהסוג שעדיין מתחשב בדעת המבקרים, זה כבר היה הקש ששבר את גב הגמל, או נכון יותר במקרה זה – את גב הסוס. וכך, אם היה נדמה ש"אומץ אמיתי" החזיר לחיים את הקאובוי, בא "הפלישה למערב" וקבר אותו מחדש. לארץ הוא יגיע ב-18 באוגוסט, וקשה להאמין שכאן או במקומות אחרים בעולם יצליח לשקם את מאזנו הקופתי.

הקסמים של הארי פוטר ושל סטיב קארל

הסרט הטרי השלישי שהגיע לאולמות בסוף השבוע האחרון, "טיפש, מטורף, מאוהב" בכיכובם של סטיב קארל וריאן גוסלינג, ניסה לפנות לקהל שגם בימי הקיץ אינו מחפש אנימציה או אפקטים. המשימה הוכתרה כהצלחה, והדרמה הרומנטית התמקמה במקום הרביעי עם הכנסות נאות של 19.3 מיליון דולר.

ועוד בחמישייה: "קפטן אמריקה" ספג ירידה חריפה וגדולה מהצפוי של 68 אחוז בהכנסותיו. לפיכך, הוא גרף 25 מיליון דולר בלבד, מה שהעלה את מאזנו ל-110 מיליון דולר: סכום נאה, אבל בקצב הזה הוא כבר לא יעקוף את "תור" בקרב על תואר סרט גיבורי-העל הגדול של הקיץ.

לעומת זאת, "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2" שומר על יציבות, וסיים את סוף השבוע עם הכנסות של 22 מיליון דולר ומאזן כללי של 318 מיליון דולר בקופות ארצות הברית. אם סופרים את המספרים ברחבי העולם, הרי שהכנסותיו של הפרק האחרון במעלליו של הקוסם חצו בימים האחרונים את רף מיליארד הדולר. בכך היה הסרט לראשון בסדרה שעושה זאת ובכלל לאחד מתשעת הלהיטים היחידים שהצליחו בכך אי פעם.

הטבלה במלואה

1. "הדרדסים" - 36.2

1. "הפלישה למערב" - 36.2

3. "קפטן אמריקה" - 24.9, 110

4. "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק ב'" - 22, 318

5. "טיפש, מטורף, מאוהב" - 19.3

6. "ידידים פלוס" - 9.3, 38.1

7. "איך להיפטר מהבוס" - 7, 96.1

8. "רובוטריקים 3" - 5.7, 337

9. "שומר גן החיות" - 4.1, 68.6

10. "מכוניות 2" - 2.2, 182

*כל הנתונים במיליוני דולרים. העמודה הראשונה מתייחסת להכנסות בסוף השבוע האחרון בקופות אמריקה - העמודה השנייה לסך ההכנסות הכלליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully