וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אופיר: מי המועמדים לאוסקר הישראלי?

שני גורקביץ'

16.8.2011 / 11:04

"הערת שוליים" של יוסף סידר מוביל את מספר המועמדויות עם 13, בהן לפרס הסרט והבמאי הטוב ביותר. "בוקר טוב אדון פידלמן" עם 11 מועמדויות

האקדמיה הישראלית לקולנוע הכריזה הבוקר (שלישי) על המועמדים לפרס אופיר, האוסקר של הקולנוע הישראלי, שמתוכו ייקבע גם הנציג הישראלי לאוסקר האמריקאי.

הסרט המוביל במספר המועמדויות הוא "הערת שוליים" של יוסף סידר עם 13 קטגוריות בהן הוא מועמד, בהן הסרט, הבמאי, השחקן הראשי, השחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר. המועמדים הבולטים אחריו הם "בוקר טוב אדון פידלמן" ו"אחותי היפה" עם 11 מועמדויות כל אחד. טרם נקבע המועד המדויק לקיום הטקס אולם נמסר כי הוא יערך בחיפה בספטמבר, בשיתוף פסטיבל הסרטים של העיר, וישודר בקשת.

המועמדים לפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר הם "הערת שוליים", "בוקר טוב אדון פידלמן", "אחותי היפה", "השוטר" ו"אורחים לרגע". בהתאם, המועמדים לפרס הבמאי הטוב ביותר הם יוסף סידר ("הערת שוליים"), יוסי מדמוני ("בוקר טוב אדון פידלמן"), נדב לפיד ("השוטר"), מרקו כרמל ("אחותי היפה") ומאיה קניג ("אורחים לרגע").

המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר הם שלמה בראבא ("הערת שוליים"), ששון גבאי ("בוקר טוב, אדון פידלמן"), יפתח קליין ("השוטר"), גור בנטביץ' ("אורחים לרגע") וההפתעה - ציון ברוך על "הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן". המועמדים לפרס השחקנית הטובה ביותר הם אוולין הגואל ("אחותי היפה"), הגר בן אשר ("הנותנת"), חן יאני ("נמס בגשם"), בתיה בר ("עמק תפארת") וקרן ברגר ("שתיים בלילה").

הזוכה בפרס מפעל החיים הוא מפיץ הסרטים הוותיק איז'ו שני, מבעלי קולנוע לב. השנה נוסף גם זוכה בפרס על מצוינות והזוכה בו הוא ציון אברהמיאן, עורך סרטים ותיק ("מציצים", "עיניים גדולות", "רובה חוליות", "שחור" ועוד רבים).

מועמדים נוספים לפרס

המועמדים לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר הם ליאור אשכנזי ("הערת שוליים"), צחי גראד ("אורחים לרגע"), נורמן עיסא ("אחותי היפה"), הנרי דוד ("בוקר טוב אדון פידלמן"), ואורי גבריאל ("הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן"). המועמדות לפרס שחקנית המשנה הן מורן רוזנבלט ("אודם"), ריימונד אמסלם ("אחותי היפה"), שרה אדלר ("בוקר טוב, אדון פידלמן), רותם זיסמן כהן ("ברקיע החמישי") ועלמה זק ("הערת שוליים").

המועמדים לפרס התסריט הם מאיה קניג ודנה דימנט על "אורחים לרגע", נדב לפיד על "השוטר", יוסף סידר על "הערת שוליים", אריק לובצקי על "הפנטזיה הגדולה של סימיקו הקטן" וארז קו-אל על "בוקר טוב אדון פידלמן".

המועמדים לפרס הצילום הם ירון שרף ("הערת שוליים"), שי גולדמן ("השוטר"), בועז יהונתן יעקב ("בוקר טוב אדון פידלמן"), טליה גלאון ("עמק תפארת") ועמית יסעור ("הנותנת").

המועמדים לפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר הם "ארץ בראשית" של משה אלפרט, "דיפלומט" של דנה גורן, "הדולפין" של דני מנקין ויונתן ניר, "הדירה" של ארנון גולדפינגר ו"המורה אירנה" של איתמר מן.

המאוכזבים

מי שרשאי לראות את עצמו מאוכזב יותר מכולם לאחר פרסום המועמדויות הוא ערן ריקליס, שהיה בשנה שעברה הזוכה הגדול של טקס אופיר הודות ל"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש". השנה, לעומת זאת, סרטו החדש "פלייאוף", המבוסס על סיפורו של רלף קליין המנוח, לא מועמד לאף פרס, וזאת אף שהוא אחת הקו-פרודוקציות המושקעות שנעשו בישראל בשנים האחרונות, וגם מציג בתפקיד הראשי שחקן הוליוודי בסדר הגודל של דני יוסטון.

גם "אודם" המדובר של יהונתן סגל, שזכה לקידום שלילי מצד אחד על ידי יאיר לפיד ומאידך התמודד בפסטיבל ברלין ובפסטיבל ירושלים, לא זכה למועמדות מרכזית מלבד זו של מורן רוזנבלט. אפילו נטלי עטיה, שחלקה עם רוזנבלט את פרס השחקנית בפסטיבל ירושלים, נותרה מחוץ לרשימת המועמדות בפרסי אופיר.

גם סרטי האימה "כלבת" ו"חתולים על סירת פדלים", שזכו לתגובות חיוביות מהמבקרים והיו חלוצים בגל המרענן של סרטי האימה ששוטף את הקולנוע הישראלי בשנה האחרונה, לא זכו להכרה מצד האקדמיה.

"הערת שוליים" הוא סרט מצוין למרות כמה בעיות

"כלבת" - אנחנו היינו בעד

"בוקר טוב אדון פידלמן" זכה בפרס ראשון בפסטיבל ירושלים

"השוטר" גרף את פרס הביכורים בפסטיבל ירושלים

  • עוד באותו נושא:
  • פרס אופיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully