וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר עמיחי כ"ץ, מנהל "הסינדרום" בירושלים

שני גורקביץ'

20.8.2011 / 17:19

כ"ץ נודע כמי שנתן במה לעשרות מוזיקאים ישראלים כגון דן תורן, עמיר לב ותמר אייזנמן. אריאל הורוביץ: "הוא אהב את המוזיקה ואת המוזיקאים"

הלך לעולמו עמיחי כ"ץ, שהיה מוכר למוזיקאים ולאוהבי מוזיקה רבים כמי שניהל את בר "הסינדרום" בירושלים במשך שמונה שנים. כ"ץ נפטר אתמול (שישי) בגיל 36 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.

"כולם קראו לו כ"ץ, רק שהוא היה חולה בכלל גיליתי שקוראים לו עמיחי", אמר המוזיקאי עמיר לב בשיחה עם וואלה! תרבות. לב הכיר את כ"ץ במשך שנים ומספר כי הופיע עשרות פעמים במועדון שניהל. "פתאום באמצע החיים איש אחד מחליט להקים מועדון הופעות בירושלים, וזו לא עיר קלה להופעות ובטח לא אז, ועוד הוא מקשה על עצמו ומחליט שלא ימכור שם אוכל אלא רק אלכוהול. הוא הביא את כולם והיה איש מקסים ונתן את הכל לאמנים, את כל הכסף – בגלל האידיאולוגיה שלו. בדרך כלל האנשים עם האידיאולוגיה המוצקה מקדישים את עצמם לפוליטיקה והוא הקדיש עצמו למוזיקה. הוא נתן במה וכולם הופיעו אצלו".

אריאל הורוביץ, שהיה קרוב מאוד לכ"ץ ואף חיבר עבורו שיר "בלדה לכהן צדק", אמר כי הוא "היה איש יקר, שהיה לא רק בעל מקום אלא איש תרבות. הוא אהב גם את המוזיקה וגם את המוזיקאים והיה הרבה שנים הבית היחיד למוזיקאים לא מסחריים בירושלים. מאוד מאוד אהבתי אותו באופן אישי", הוסיף.

הורוביץ, ומוזיקאים רבים כמו נועם רותם, דן תורן ועוד הקפידו לבוא ולנגן לכ"ץ בבית החולים, ולאחר מכן גם בביתו. לב מספר כי כ"ץ היה חולה במשך תקופה ארוכה ונלחם כדי להבריא. "הוא ניסה בכל הכח, ותמיד עם הומור. עד הרגע האחרון הוא לא ויתר ואפילו נסע לראות את ההופעה של בוב דילן, כשהוא בקושי יכל לזוז כבר. מדובר באדם חכם, ידען ובר מודעות שהבין בדיוק מה זה לשכב שם במיטה כשהאמבולנס הביא אותו עד הדשא וכולם ראו אותו. אבל הוא נהנה".

נראה שיותר ממילים, המוזיקאים שהיו סביב כ"ץ מעדיפים להקדיש לו את מה שאהב יותר מכל - שירים. מלבד השיר שכתב הורוביץ (וביצעו דן תורן, דודי לוי, ערן צור, דנה ברגר, תמר אייזנמן ותמר גלעדי), סיפר היום תורן בשיחה עם וואלה! תרבות כי במקום מילות פרידה הקליט עבורו שיר. "זה שיר פתוח, שכל מי שמכיר ואהב את כ"ץ ואת הסינדרום יכול להוסיף לו תמונות וקולות רקע, ובתים ועוד כלים", ציין תורן.

האזינו ל"המחלה היא התרופה" עם הקליפ המיוחד שיצר דן תורן לזכרו של עמיחי כ"ץ

כ"ץ הותיר אחריו את אשתו, שלומית כ"ץ, זוג הורים ואח. הלוויתו תיערך ביום שני ב-17:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully