וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חי בלה לה לנד": רון פייר מאוהב במוזיקה מזרחית

חגית גינזבורג

5.9.2011 / 16:49

ערב גמר "חי בלה לה לנד", רון פייר, יו"ר גפן רקורדס, נקרע בין משתתפי הריאליטי המצליח ומסביר למה מוזיקה מזרחית היא הדבר האמיתי. ראיון מיוחד

לא סתם זכינו לראות בחודשיים האחרונים את זהבה בן, אתי לוי, דודו אהרון, ג'ולייטה, אביהו שבת ואלון דה לוקו יורקים דם ומנגבים זיעה בריאליטי "חי בלה לה לנד": האיש שעמד לנגד עיניהם לאורך כל השהות בלוס אנג'לס הוא רון פייר, יו"ר חברת גפן רקורדס, מחברות המוזיקה המובילות בעולם, אותו אחד שליווה את תהליך האמריקניזציה של השישה מלמעלה, זה שמחר (שלישי, 20:30) יכתיר את המנצח בתוכנית ומיד לאחר הגמר יגרור אותו או אותה לאולפן כדי להקליט את מה שעם קצת מזל יהפוך ללהיט.

"ניקח את האנרגיה הזו של הגמר, ושל המחאה החברתית שמתרחשת עכשיו בישראל, וננתב אותה לשיר", אומר פייר, שהגיע לישראל לכבוד הגמר. "אני אשתה מרטיני אחד עם שני זיתים ומיד אחר כך אנחנו נלך לאולפן. ביום רביעי נהיה באולפן 24 שעות וביום חמישי אחה"צ השיר הזה כבר יהיה מוכן כדי שכל ישראל תוכל לשמוע אותו".

"חי בלה לה לנד" - עוד כתבות

"חי בלה לה לנד": הצביעו בסקר הגדול - מי ייקח את הגמר?

"חי בלה לה לנד": הבלוג

"חי בלה לה לנד": חושבים שאתם יודעים הכל על הסדרה?

"חי בלה לה לנד" בוואלה! music

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באחד מהם הוא יבחר, אבל במי? משתתפי "חי בלה לה לנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פייר, רון פייר הוא אחד האנשים הנחמדים יותר שתפגשו. עם וותק של למעלה מ-25 שנה בתעשיית המוזיקה האמריקאית ולאחר שהשיק כמה מהשירים המצליחים ביותר של כריסטינה אגילרה, בלאק אייד פיז, מרי ג'יי בלייג' ורבים אחרים, הוא בכל זאת נותר במרחק שנות אור מהתנשאות, בטח לא על חבורת זמרים ים תיכוניים מישראל שהגיעה ללוס אנג'לס כדי לצלם תוכנית ריאליטי.

"אני מת על מוזיקה מזרחית", פייר מסביר. "מנקודת מבט מוזיקלית מקצועית, המוזיקה המערבית היא תבנית מוכנה מראש, ואני כאיש מוזיקה מערבי תמיד לוקח את מה שיש מולי ומשווה אותו לתבנית המוכנה הזו, וזו טעות. כי המוזיקה המערבית לא כוללת הרבה ממה שקורה בסאונד הים תיכוני, הצלילים, אופן ההגשה, זה מאוד אקזוטי בשבילי, זה כמו לטעום אוכל שמעולם לא אכלתי. זה מעניין וחי וכיף בעיניי כי זה משהו שאני לא מכיר".

חי ב-LA LA לנד. yes
יש הרבה מה ללמוד מהסאונד הים תיכוני. רון פייר ב"חי בלה לה לנד"/yes

על השאלה איך בכיר תעשיית המוזיקה כמוהו נעשה מעורב מלכתחילה בסדרת ריאליטי ישראלית, לפייר יש תשובה מאוד פשוטה, מדובר באיש אחד: קוראים לו טל הרצברג ז"ל, שגם אותו צופי התוכנית מכירים היטב כאיש שליווה את התהליך כולו. הרצברג, שעבד לצד פייר בעשור האחרון כמפיק מוזיקלי ועזב לו להנפיק כמה מהלהיטים הגדולים של גפן, הלך לעולמו באורח טראגי באפריל האחרון, לאחר שאובחן במחלה קשה.

"טל היה ככל הנראה הישראלי המצליח ביותר בתעשיית המוזיקה, היו לנו עשר שנים נפלאות של עבודה משותפת", מספר פייר. " טל היה איש מאוד צנוע, תמיד כיבד מאוד אחרים ומעולם לא ביקש ממני דבר. ופתאום, פעם אחת, הוא אמר שהוא רוצה לבקש ממני משהו וסיפר שהוא רוצה לעשות תוכנית טלוויזיה עם אנשים שהוא מכיר מישראל. אמרתי 'אוקיי, מעולם לא ביקשת ממני כלום, זו הפעם הראשונה, אז התשובה היא כמובן כן'".

וכך "חי בלה לה לנד" יצאה לדרך, עם הבטחה נוצצת לאלבום בינלאומי ב"גפן רקורדס" עבור המנצח. "טל היה זה שארגן הכל", משחזר פייר. "הוא עבד מאוד קרוב עם 'קופרמן הפקות' שהפיקה את התוכנית, ארגן את האיווליואיישנס והשופטים. ביססנו את זה במשרד והסטודיו הישנים שלי. כמובן שבשבילי להיות בישראל בלי טל זו חוויה מכאיבה במיוחד. זה לא אירוני, זה פשוט עצוב שהוא לא כאן כדי לראות את זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עצוב לי שהוא לא כאן כדי לראות את זה". טל הרצברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הדיבור הנרחב סביב עלילות השישה בארה"ב, רגשות נחיתות לבנטיניים גרמו ללא מעט אנשים להאמין שהסיכוי של מי מהם לעשות קריירה בינלאומית הוא כמו הסיכוי של דפני ליף לצאת עם הבן של נתניהו. פייר לעומת זאת, חושב אחרת לגמרי: "אני רוחש כבוד עצום לכל מי שעושה מוזיקה, לא משנה מאיזו מדינה הוא. כשפגשתי את הזמרים של התוכנית, הדבר הראשון שהימם אותי הוא כמה כבוד אני רוחש להם באופן אוטומטי. זו יותר שותפות בשבילי מאשר תחושה של 'הנה, לי יש יותר כוח מהם'. ממש לא. אני רוצה שהאדם שינצח יהפוך לשותף שלי, שננצח ביחד".

עכשיו, אחרי כל הזמן הזה, מה אתה באמת חושב עליהם?

"כל אחד מהם הוא סיפור נהדר. אתי וזהבה לכודות בסוג הכי גרוע של מערכת יחסים דיספונקציונלית של אחיות. דודו אהרון הוא הבחור הזה שאלוהים בירך אותו ונתן לו ערימה של כישרונות, עם קול מדהים ויכולת לכתוב שירים מצוינים. אביהו התברך במראה ואבא שהוא זמר נהדר, ג'ולייטה היא הכוכבת הצעירה שעזבה את הבית בגיל מוקדם והסתובבה בכל מיני מקומות וסוף כל סוף מוצאת את דרכה ודה לוקו בא מהרחוב ויצר את הדמות הזו, אלון דה לוקו ולימד את עצמו איך לעשות את הכל. כולם מאוד מעניינים ומאוד אנושיים, יש להם את הכאבים והניצחונות שלהם, כולם מוכשרים מאוד. הם מבדרים ומקסימים ומצחיקים".

יש להם סיכוי אמיתי להצליח בארה"ב?

"כן, כי החוק בתעשיית המוזיקה, לא משנה באיזו מדינה, הוא שהכל תלוי בשיר והשיר הוא מה שחשוב. גם בסאונד אתני ומזרח תיכוני - מה המשמעות, המלודיה, הקצב. זה יכול להיות מאוד מסובך או מאוד טיפשי, אבל אם הוא יתפוס את הציבור, הוא יתפוס. מוזיקה היא שילוב של כישרון, מזל, השראה והמומנטום. יש דברים שקורים בגלל הרגע, כמו מה שקרה עם הביטלס. אולי לאחד מהם זה יהיה הרגע הנכון".

גמר "חי בלה לה לנד ייערך מחר (שלישי) ויועבר בשידור חי ב-yes Comedy

הצביעו למצעד העברי השנתי של וואלה! ורשת ג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully