וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור על השביתה בהבימה: "כשאין לחם, אין עבודה"

שני גורקביץ'

13.9.2011 / 14:38

השחקנית הבכירה המשמשת גם כיו"ר ועד השחקנים בהבימה הגיבה להחרפה במשבר בתיאטרון הלאומי: "השחקנים יצטרפו"

שחקני הבימה הצטרפו לשביתה עליה הכריזו הבוקר (שלישי) אנשי הצוות הטכני של התיאטרון הלאומי, לאחר שלא קיבלו את משכורותיהם החודש – כך אישרה יו"ר ועד השחקנים של הבימה, גילה אלמגור, בשיחה עם וואלה! תרבות. בעקבות ההחלטה יבוטלו ככל הנראה חמש הצגות הבימה שתוכננו לעלות הערב ברחבי הארץ.

"ועד עובדי הבימה הכריז על שביתה כי לא קיבלנו משכורת, והשחקנים כמובן סולידריים עם העובדים", אמרה אלמגור, וציינה כי ההחלטה על השביתה היתה אמנם של ועד העובדים הטכניים אולם גם שחקני התיאטרון לא קיבלו את משכורותיהם. "לצערי תיאטרון סגור זה עצוב מאוד", הוסיפה.

אלמגור ציינה כי בשעות הקרובות צפויה ישיבה, שתוכננה מראש, עם אנשי משרד התרבות, משרד האוצר, יו"ר חבר הנאמנים של הבימה ונציגי התיאטרון. הדיון הוא אחד מני רבים שנעשים בתקופה האחרונה כדי לנסות ולפתור את המשבר החמור אליו נקלע התיאטרון שנמצא בגירעון של עשרות מיליוני שקלים. "אני מקווה שהישיבה הזאת תיתן אולי מענה למצוקה הזאת. אנחנו כבר עומדים להיכנס לבניין החדש, הארץ המובטחת כבר רואים אותה", הוסיפה אלמגור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית אחד האולמות בבניין החדש של הבימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאן הועברו 1.4 מיליון שקלים?

מוקדם יותר אמר לוואלה! תרבות יו"ר איגוד עובדי התיאטרון, איתן סביליה כי הבניין החדש של התיאטרון מוכן, אבל המוסד לא יכול להרשות לעצמו להיכנס אליו. יש לציין כי חנוכת הבניין תוכננה להיערך בחודשים ספטמבר-אוקטובר אולם נכון לעכשיו טרם פורסם תאריך כניסה רשמי לבניין.

את האשמה בגין אי תשלום המשכורות תולה סביליה באנשי משרד התרבות והעומדת בראשו: "מצדנו, שהגברת לבנת תודיע שהיא סוגרת את התיאטרון הלאומי כי מדינת ישראל לא יכולה לממן אותו, אבל שתקום ותגיד". עם זאת, ממשרד התרבות נמסר כי "אין לקשור בין תביעות העובדים לבין הדיונים בין הצדדים לגיבוש תכנית ההבראה, וכל ניסיון כזה נועד לזרות חול בעיני הציבור. יודגש כי אין ולא היה כל עיכוב בהעברת התמיכות של משרד התרבות לתיאטרון. משרד התרבות מעביר להנהלת התיאטרון מדי חודש בחודשו את כספי התמיכה השוטפת. עד כה הועבר לתיאטרון סכום של כ-18 מיליון שקלים מכספי התמיכות. כמדי חודש גם בתחילת החודש הנוכחי העביר המשרד לתיאטרון כ-1.4 מיליון שקלים. סכום כסף זה מיועד גם לתשלומי שכר לעובדים ולשחקנים, ומשרד התרבות מצפה כי הנהלת התיאטרון תעביר ללא דיחוי את תשלומי השכר לעובדי התיאטרון".

אלמגור, משרד התרבות הודיע כי בתחילת החודש העבירו 1.4 מיליון שקלים להבימה. למה לא קיבלתם משכורת?

"אני בסך הכל שחקנית בתיאטרון ויו"ר ועד השחקנים, ואני לא מקבלת דיווחים ממשרד התרבות או ממשרד ממשלתי אחר, אם הם אומרים שהם העבירו את הכסף אז הוא בוודאי הועבר, השאלה היא לאן. אני רק יודעת שכל העובדים לא קיבלו משכורות וזאת מצוקה גדולה וזה משבר. והעובדה היא שאנשים לא קיבלו שכר, וכשאין לחם אין עבודה. אני מקווה שזה ייפתר בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully