וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראובן ריבלין בהיכל התרבות בקריית ארבע: "אל תחרימו, אל תכפישו"

שני גורקביץ'

19.9.2011 / 19:50

יו”ר הכנסת נכח בחנוכת היכל התרבות השנוי במחלוקת בקריית ארבע, ואמר לתושבי ההתנחלות כי זו התשובה הציונית למהלך הפלסטיני באו”ם; השר שלום: ”כאן נולדה התרבות שלנו”

בצל ההתנגדות והביקורת, היכל התרבות בהתנחלות קריית ארבע נחנך הערב (שני) בטקס חגיגי, במעמד יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, וראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר. בין הנוכחים היו גם גאולה כהן, איתמר בן גביר, דני דיין ואליקים העצני.

יו"ר הכנסת אמר לתושבי ההתנחלות כי "מהיכל זה יוצאת הקריאה - אל תחרימו, אל תכפישו, את אחי אנוכי מבקש". ריבלין התייחס בדבריו לביקורת של כמה מאנשי התיאטרון הבכירים בישראל, שהודיעו כי יסרבו להופיע בהיכל. "אל מול הקולות הרבים המנסים להשתיק ולהחרים, תשובתכם היא: דו-שיח והידברות. אל מול הצעקות הרמות, החד-צדדיות, אתם מכריזים על הקשבה ופתיחות, על היותכם בשר מבשרה של המדינה היהודית והדמוקרטית, ועל מחויבותכם לשיח הישראלי", אמר יו"ר הכנסת.

בנאומו התייחס ריבלין גם למהלך הפלסטיני להכרה במדינה באו"ם ואמר כי "ספטמבר הנוכחי עלול להיות ספטמבר השחור, לא של מדינת ישראל אלא של עצרת האו"ם. חנוכת היכל התרבות בקריית ארבע-חברון היא תשובתנו הציונית והברורה, אנחנו כאן ואיננו זרים במדינתנו".

עוד על היכל התרבות בקריית ארבע
היכל התרבות בקריית ארבע: ”לא נתחנן שיופיעו”
יוצרי תיאטרון: ”לא להופעות התיאטרונים בקריית ארבע”
מנהלי תיאטרונים: ”תיאטרון ציבורי לא יכול להודיע שהוא לא מופיע שם”

להחרים את ההיכל בקריית ארבע או לא? דברו על זה בפייסבוק שלנו

היכל התרבות בקריית ארבע. נמרוד סונדרס
"אל מול הצעקות הרמות אתם מכריזים על הקשבה ופתיחות". ריבלין ושלום בחנוכת ההיכל בקריית ארבע/נמרוד סונדרס

עם גזירת הסרט וחניכת ההיכל אמר השר סילבן שלום כי "רבים הרימו גבה ושאלו מה לקריית ארבע ולתרבות ואני אומר שמכאן נולדה התרבות שלנו, מעיר האבות". בעת קביעת המזוזה בהיכל סיפר ראש מועצת קריית ארבע הקודם, צבי קצובר, כי לקח 14 שנים להשלים את בנייתו. בהמשך הודה, בין היתר, ליו"ר הכנסת ריבלין, שאיפשר את הקמת ההיכל, "בתור חבר בכיר בוועדת הכספים הוא דאג שקריית ארבע תקבל את המגיע לה, ואני אגלה לכם סוד, הוא גם עיכב דיונים בוועדת הכספים עד שלא עבר התקציב לקריית ארבע, לא עבר אף תקציב".

חבר מועצת קריית ארבע, בנצי גופשטיין, אמר לוואלה! תרבות כי הוא מברך על הקמת ההיכל כמקום לתרבות יהודית, כהגדרתו, והוסיף "אנחנו לא רוצים את כל הזבל שיש בתל אביב". כאשר נשאל לכוונתו הבהיר גופשטיין כי במילה "זבל" כיוון לתיאטרונים הקאמרי והבימה. אולם, גופשטיין העיד כי כלל לא ראה הצגות בתל אביב והדגיש כי בקריית ארבע יציגו מי שישבעו נאמנות לצה"ל ולמדינה ויעברו ועדת ביקורת.

הזמר דוד ד'אור, הופיע בחנוכת ההיכל ועלה לבמה לקול מחיאות כפיים סוערות. ד'אור, מהמוזיקאים הישראלים המצליחים בעולם, החליט להיענות להצעה להופיע בקריית ארבע למרות המחלוקת. "המסר העיקרי במוזיקה שלי היה ונשאר מסר של שלום, אחדות ואהבה ואני מוכן לשיר את שירי לכל מי שליבנו פתוח להקשיב – והיכן נכון יותר לשיר על שלום מאשר במקום שבו קיימת מחלוקת", אמר בראיון לוואלה! תרבות שעה שנודע על כוונתו להופיע במקום.

דוד ד'אור בהופעה בהיכל התרבות בקריית ארבע. נמרוד סונדרס
הקדיש שיר לגלעד שליט. דוד ד'אור בהופעה בהיכל התרבות בקריית ארבע/נמרוד סונדרס

אתמול פרסמו כ-50 אנשי תיאטרון בכירים עצומה בה הביעו את התנגדותם להופעות התיאטראות בהתנחלות. בין היתר, חתומים על העצומה השחקן איתי טיראן, והמחזאים יהושע סובול וענת גוב. היוצרים פנו למנהלי התיאטראות בארץ ואמרו כי "ככל ההתנחלויות, גם קריית ארבע מהווה הפרת החוק הבינלאומי ומכשול לשלום באזור. אך קריית ארבע היא התנחלות קיצונית ואלימה במיוחד. מקריית ארבע יצא ברוך גולדשטיין למסע הרצח ההמוני שלו ובה מוצבת אחוזת הקבר המפוארת שלו בלב הפארק לזכר הרב כהנא. הרב דב ליאור, מעמודי התווך של התנחלות קריית ארבע, נחקר לאחרונה במשטרה בחשד להסתה גזענית. אנו קוראים להנהלות התיאטרונים לקיים את פעילות התיאטרונים בתחומי הקו הירוק ובשטחה הריבוני של מדינת ישראל".

במוצאי שבת, בכינוס מיוחד במסגרת פסטיבל פותחים במה, הכריזו מנהלי התיאטרונים כי יתקשו לעמוד בקריאה שלא להופיע בקריית ארבע. "תיאטרון הממומן מכספי מדינה אינו יכול להודיע שלא יופיע בקריית ארבע", נאמר שם. לעת עתה, נקבעו במקום הצגות של בית לסין והקאמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully