וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספיר: אשכול נבו, צרויה שלו ואורלי קסטל בלום מועמדים

שני גורקביץ'

2.11.2011 / 7:00

נחשפו 12 הספרים המועמדים לפרס היוקרתי של עולם הספרות הישראלי: גם דרור בורשטיין, סמי ברדוגו ודן בניה סרי בפנים

מפעל הפיס מפרסם הבוקר (רביעי) את שמות 12 הספרים המועמדים לזכייה בפרס ספיר לספרות לשנת 2011. חבר השופטים, בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר, יקרא את הכותרים המועמדים ויצמצם אותם לרשימה קצרה של חמישה מועמדים סופיים שתפורסם ב-24 בנובמבר. מתוך הרשימה הקצרה ייבחרו הספר והסופר הזוכים.

הספרים המועמדים הם: "יולנדה" של משה סקאל; "שארית החיים" של צרויה שלו; "היינו העתיד" מאת יעל נאמן; "ארטור" של דן בניה סרי; "נוילנד" של אשכול נבו; "זה הדברים" מאת סמי ברדוגו; "איך הכנתי את עצמי למלחמה" שכתב בן ורד; "דרוש לחשן" של חגי ליניק; "היברו פבלשינג קומפני" של מתן חרמוני; "צ'חלה וחזקל" מאת אלמוג בהר; "חיי חורף" שכתבה אורלי קסטל בלום; "נתניה" של דרור בורשטיין.

במרץ האחרון הוענק פרס ספיר לשנת 2010 ליורם קניוק על ספרו "תש"ח". הפרס הוענק באופן נדיר בזמן מאוחר יחסית, לאחר שהפרס לשנת 2009 בוטל בשל "פרשת פרס ספיר": אז, בוטל הפרס שהוענק ל"אחוזת דג'אני" של אלון חילו, בשל חשד לניגוד עניינים בהתנהלות ועדת הפרס, שנחשף לראשונה בוואלה! תרבות. בעקבות החשדות של 2009 נערכו שינויים בתהליך הבחירה בספר הזוכה, הכוללים בין היתר את שלב הרשימה הארוכה של 12 כותרים מועמדים.

חמשת המועמדים שיכללו ברשימה הקצרה והזוכה בפרס ספר הביכורים הטוב ביותר לשנת 2011, יזכו במענק של 25 אלף שקלים. בנוסף, 500 עותקים מחמשת הספרים שייכללו ברשימה הקצרה יירכשו על ידי מפעל הפיס ויועברו לספריות ציבוריות ברחבי הארץ. מי שיזכה לבסוף בפרס ספיר לשנת 2011 יקבל פרס כספי של 150 אלף שקלים, וספרו יתורגם לערבית ולשפה זרה על פי בחירתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully