וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש התיאטרון גרי בילו הלך לעולמו

עינב שיף

13.12.2011 / 13:11

בילו, מאנשי התיאטרון החשובים בישראל ומנהלו המיתולוגי של בית הספר למשחק "בית צבי", הלך לעולמו והוא בן 67

איש התיאטרון גרי בילו הלך לעולמו היום (שלישי) לאחר התמודדות עם מחלה קשה והוא בן 67. בילו נאבק במחלתו בדיסקרטיות מספר שנים, אולם הבוקר נכנע לה בבית החולים תל השומר. על פי בקשתו, לא תתקיים לוויה וגופתו תישרף. עם זאת, בביתו של בילו יקבלו מנחמים.

בילו היה מאנשי התיאטרון החשובים בישראל ומי שהתפרסם בעיקר בתפקידו כמייסד תיאטרון באר שבע וכמנהל המיתולוגי של בית הספר למשחק "בית צבי". בשנת 2006 הוא זכה בפרס מפעל חיים בטקס פרס התיאטרון הישראלי.

בית הספר למשחק "בית צבי" קרא לבוגריו לבוא ולהתכנס בבית הספר לזכרו. "בית צבי מרכין ראשו בהיוודע מותו של מנהל בית הספר לשעבר גרי בילו", נמסר בהודעה מטעם בית הספר. "גרי היה דמות דומיננטית בחיי בית הספר והעמיד דורות של שחקנים ואמנים שהם חלק בלתי נפרד מעולם הבמה הישראלי". מיכה לוינסון, מנהל בית הספר הנוכחי, אמר: "אנחנו אבלים וכואבים היום, זה רגע קשה ועצוב לכל בוגרי בית צבי באשר הם. נפעל להנצחתו ולשימור המורשת שהשאיר אחריו".

ציפי פינס, המנכ"לית והמנהלת האמנותית של תיאטרון בית ליסין, שהחליפה את בילו בהנהלת תיאטרון באר שבע בשנות השמונים, מסרה לוואלה! תרבות: "גרי היה חלק מחיי שנים ארוכות ותרם רבות לחיי המקצועיים והאישיים, היו לנו יחסים מורכבים אבל זו היתה ידידות מופלאה. צר לי מאוד על לכתו, הוא היה מוסד וזוהי אבדה ענקית לעולם התיאטרון".

"משפחת תיאטרון הקאמרי אבלה על לכתו של גרי בילו לעולם אחר היום", נמסר מתיאטרון הקאמרי. "רבים מבוגרי בית צבי בתקופת כהונתו משחקים כיום בתפקידים ראשיים ואחרים על במת תיאטרון הקאמרי. ההצגה האחרונה בה צפה גרי בילו בתיאטרון הקאמרי הייתה קברט ממנה יצא נפעם לפני כשבועיים. רבים משחקני ובמאי הקאמרי היו תלמידיו ומוקיריו. מנכ"ל התיאטרון, נעם סמל, מסר כי "את אבדה גדולה לעולם התיאטרון. אישיותו של גרי בילו השפיעה על כל אחד ואחד משחקני משפחת התיאטרון בישראל בכלל וכמובן שחקני הקאמרי".

פרס מפעל חיים מוענק לגרי בילו:

בילו, יליד סין, עלה לישראל בשנת 1950 ובאמצע שנות ה-70 ייסד את תיאטרון באר שבע. לאחר שעזב את תפקידו שם, ניהל את בית הספר למשחק בית צבי החל משנת 1981. מהמחזורים הראשונים שלו יצאו כוכבים כמו ריטה, שמואל וילוז'ני, ענת וקסמן, עידית טפרסון, דפנה רכטר, שרה פון שוורצה ויעקב כהן. בוגרים נוספים של בית הספר בניהולו הם ליאור אשכנזי, יורם טולדנו, נירו לוי, גיל פרנק, יורם חטב, איתי טיראן, לירז צ'רכי, עירית קפלן, קלרה חורי, אולה שור-סלקטר, גיא לואל, עדי כהן ולינור אברג'יל.

בשנת 1994 עזב בילו את בית צבי לטובת ניהול תיאטרון הבימה, אך לאחר שנה חזר וניהל ביד רמה את בית הספר עד לשנת 2009, אז הודח בידי הוועד המנהל והוחלף בידי מיכה לוינסון. עם השנים יצא לבילו שם של מנהל קשוח ודומיננטי, אך הוא גם נותר אהוב מאוד על תלמידים רבים.

גרי בילו הלך לעולמו: הראל סקעת, ריטה ועוד נפרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully